ew
Pracownicy transportu morskiego, publicznego i kolejowego w Grecji strajkują we wtorek po raz pierwszy od objęcia w lipcu władzy w kraju przez nowy konserwatywny rząd. Statki zostały w portach, a ruch autobusów i pociągów jest ograniczony.
Nowy rząd premiera Kyriakosa Micotakisa doszedł do władzy, obiecując przyspieszenie inwestycji i pobudzenie wzrostu gospodarczego w kraju, w którym podczas wieloletniego kryzysu finansowego gospodarka skurczyła się o jedną czwartą.
Wtorkową akcję wywołały działania rządu mające na celu zmianę niektórych przepisów dotyczących ogłaszania strajków, zgody na niewdrażanie pod pewnymi warunkami układów zbiorowych czy stworzenia rejestru związków zawodowych, co te nazwały próbą ich kontrolowania.
Związki zawodowe, które reprezentują pracowników z różnych branż od bankowości po edukację przedszkolną, zachęcały swych członków do strajku. W Grecji w akcjach strajkowych na szerszą skalę rzadko uczestniczą wszyscy pracownicy.
Związek zawodowy ADEDY twierdzi, że zmiany, które rząd próbuje wprowadzić przez parlament, utrudnią prawo do strajku. "Prawo do strajku jest ostatecznym narzędziem pracownika i musimy tego bronić z całej siły" - oświadczyła centrala ADEDY.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych