mb
Eurodeputowani partii Ecolo skierowali zapytanie parlamentarne dotyczące inwestycji żeglugowej przebiegającej przez Mierzeje Wiślaną. Sytuacja jest o tyle ciekawa, iż kanał budować będzie belgijsko-polskie konsorcjum Besix/NDI, które wygrało przetarg ogłoszony przez Urząd Morski. Co więcej, konsorcjum jest na etapie konsultacji ws. bezpieczeństwa na placu budowy z tamtejszym samorządem lokalnym. Chodzi przede wszystkim o zabezpieczenie wojewódzkiej trasy nr 501 z Mikoszewa do Krynicy Morskiej.
Komisja Europejska dwa razy wzywała Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej do zatrzymania prac dopóty, dopóki nie zostaną rozwiane wszelkie wątpliwości środowiskowe. Odwołania od decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie dające zielone światło dalszemu rozwojowi infrastruktury są wciąż rozpatrywane. Konsorcjum powołując się na umowę twierdzi, że wykonuje tylko jej warunki.
Zastrzeżenie wielokrotnie zgłaszali mieszkańcy Mierzei Wiślanej oraz ekolodzy w tym specjaliści ekonomiki transportu podkreślając, ze inwestycja ta jest szkodliwa dla ekosystemu i nie opłacalna. Jej szacowany koszt wyniesie ok. 2 mld zł.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku