ew
Po zakończonej w piątek kolejnej rundzie rokowań handlowych wysokiego szczebla pomiędzy Chinami a USA w Pekinie obie strony sporu handlowego ogłosiły, że osiągnięto postęp na drodze do porozumienia. Biały Dom ocenił rozmowy jako „szczere i konstruktywne”.
„Obie strony w dalszym ciągu osiągały postęp podczas szczerych i konstruktywnych dyskusji o negocjacjach i kolejnych ważnych krokach” - przekazał Biały Dom. W oświadczeniu dodał, że oczekuje wizyty chińskiej delegacji pod przewodnictwem wicepremiera ChRL Liu He w przyszłym tygodniu w Waszyngtonie.
W komunikacie nie podano żadnych szczegółów dotyczących osiągniętych postępów.
Minister finansów USA Steven Mnuchin i przedstawiciel USA ds. handlu Robert Lighthizer od czwartku rozmawiali w Pekinie z wicepremierem Liu na temat porozumienia, które zakończyłoby trwający od wielu miesięcy konflikt handlowy pomiędzy dwiema największymi gospodarkami świata.
Po zakończeniu piątkowych rozmów chińska agencja Xinhua podała, że obie strony dyskutowały na temat „dokumentów związanych z porozumieniem” i osiągnęły „nowy postęp” w tych rozmowach. Również Xinhua nie podała jednak żadnych dodatkowych szczegółów.
„Zakończyliśmy konstruktywne rozmowy handlowe w Pekinie. Oczekuję, że przyjmę wicepremiera Chin Liu He w Waszyngtonie w przyszłym tygodniu, by kontynuować te ważne dyskusje" – napisał Mnuchin na Twitterze.
Wcześniej chińskie ministerstwo handlu zapowiadało, że Liu złoży wizytę w Waszyngtonie na początku kwietnia. Rzecznik tego resortu Gao Feng powiedział w czwartek, że obie strony osiągnęły postępy we wcześniejszych negocjacjach telefonicznych, ale wciąż pozostają kwestie wymagające uzgodnienia.
Waszyngton nałożył karne cła na chińskie towary, by skłonić Pekin do zmiany jego polityki handlowej, w tym do rezygnacji z wymuszania transferów technologii i dotowania rodzimego sektora technologicznego, a także do zapewnienia większej ochrony praw własności intelektualnej. Chiny odpowiedziały taryfami odwetowymi.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych