ew
Ceny ropy w USA rosną, chociaż wśród inwestorów nie słabną obawy o rozprzestrzeniający się w Chinach koronawirus, co może wpłynąć negatywnie na popyt m.in. na paliwa. Następuje to w sytuacji, gdy na globalnych rynkach podejmowane są działania, aby zmniejszyć nadpodaż ropy - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na marzec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 55,80 USD, po zwyżce ceny o 0,38 proc.
Ropa Brent w dostawach na marzec na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 62,29 USD za baryłkę, wyżej o 0,40 proc.
Już w 10 chińskich miastach - w prowincji Hubei, gdzie znajduje się ognisko zakażeń nowym koronawirusem wywołującym ostre zapalenie płuc, zawieszono komunikację miejską i ograniczono transport oraz odwołano imprezy publiczne.
Ocenia się, że wprowadzone przez władze ograniczenia i blokady komunikacyjne miast prowincji Hubei dotknęły bezpośrednio 26 mln ludzi w tym zamieszkiwanym przez 60 mln mieszkańców regionie.
Narodowa Komisja Zdrowia Chin podała, że liczba osób zakażonych nowym koronawirusem wynosi obecnie w całych Chinach 830. Poinformowała też, że 25 osób zmarło z powodu ostrego zapalenia płuc spowodowanego wirusem, który po raz pierwszy wykryto w mieście Wuhan.
S&P Global Ratings ostrzega, że koronawirus może negatywnie wpłynąć na chińską konsumpcję, główny motor napędowy dla PKB Chin, w sytuacji gdy miliony Chińczyków zostały pozbawione udziału w noworocznym świętowaniu.
"Gdyby wydatki na takie rzeczy, jak transport i rozrywka, spadły o 10 proc., to ogólne tempo wzrostu PKB Chin byłoby niższe o 1,2 punktu procentowego" - napisał w raporcie Shaun Roache, główny ekonomista S&P ds. Azji i Pacyfiku.
Dodał, że w takiej sytuacji niechęć inwestorów do ryzyka i trudniejsze warunki finansowe mogą negatywnie wpłynąć na inwestycje.
"Koronawirus wyparł z rynku wiele bardziej fundamentalnych problemów i wyraźnie wpływa na nastroje" - ocenia Daniel Hynes, starszy strateg ds. rynków towarowych w Australia & New Zealand Banking Group Ltd.
W tym tygodniu ropa WTI na NYMEX staniała o 4,9 proc., a Brent na ICE straciła 4 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych