ew
Ceny ropy naftowej w USA spadają i są na drodze do zanotowania największego tygodniowego spadku od maja. Na rynkach obawy o perspektywy globalnego wzrostu gospodarczego przeważają nad podwyższonymi napięciami na Bliskim Wschodzie oraz przedłużeniem cięć produkcji przez OPEC+.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na sierpień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 56,81 USD, po zniżce ceny o 0,9 proc.
Ropa Brent w dostawach na wrzesień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 63,30 USD za baryłkę, po spadku notowań o 0,01 proc.
Analitycy oceniają, że ropa jest pod presją, ponieważ obawia się przyszłego popytu w obliczu sporów handlowych zagrażających globalnemu wzrostowi gospodarczemu.
„Globalny wzrost pozostaje głównym czynnikiem powstrzymującym ceny ropy przed wzrostem” - powiedział Alfonso Esparza, starszy analityk w OANDA.
„Umowa OPEC + powstrzyma ceny przed zbyt dużym spadkiem, ale musi nastąpić koniec protekcjonizmu handlowego, aby zapewnić wzrost popytu na surowce energetyczne” - dodał
W USA spadły zapasy ropy - o 1,09 mln b., czyli o 0,23 proc., do 468,49 mln baryłek - poinformował amerykański Departament Energii (DoE). Spadek był jednak znacznie mniejszy niż prognozowano - analitycy szacowali, że zapasy zmniejszą o 4,25 mln baryłek.
OPEC+ ogłosił też we wtorek, że na dziewięć miesięcy przedłuża umowę z grudnia ubiegłego roku o ograniczeniu wydobycia ropy o 1,2 mln baryłek dziennie. We wtorek podpisano także deklarację o "stałej współpracy" między OPEC i sojusznikami.
Tendencjom spadkowym przeciwdziała także napięcie wokół Iranu.
W czwartek u wybrzeży Gibraltaru brytyjska marynarka wojenna – British Royal Marines - przejęła kontrolę nad olbrzymim irańskim tankowcem, który najprawdopodobniej przewoził ładunek ropy naftowej dla Syrii.
Zatrzymanie tankowca wywołało nerwową reakcję w Iranie. Władze w Teheranie nie zaakceptują "nielegalnego zatrzymania" przez Wielką Brytanię irańskiego tankowca u wybrzeży Gibraltaru - przekazał w czwartek rzecznik irańskiego MSZ Abbas Musawi.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych