• <
PZT_980x120_gif_2020

Port Tallinn z pierwszym lądowym systemem zasilania

Strona główna Porty, logistyka Port Tallinn z pierwszym lądowym systemem zasilania
Port  Tallinn z pierwszym lądowym systemem zasilania - GospodarkaMorska.pl
Tallink

PMK

14.09.2020

Jednostka Victoria I, należąca do Tallink Grupp, była obiektem pierwszego w historii portu w Tallinie ładowania baterii z lądowego systemu zasilania. Z energii lądowej mogą korzystać statki obsługujące trasy estońsko-szwedzkie i estońsko-fińskie.


Port w Tallinie zainstalował najnowsze systemy zasilania nabrzeżnego ABB na pięciu swoich pirsach w porcie Starego Miasta. Inwestycja w wysokości 3,5 mln EUR umożliwia statkom zmniejszenie emisji i zanieczyszczenia hałasem poprzez wykorzystanie zasilania z lądu podczas postojów w porcie.


Do tej pory Tallink Grupp zainwestował 3 miliony euro w lądowe systemy zasilania pięciu statków wycieczkowych. W najbliższych latach firma planuje wyposażyć łącznie dwanaście statków wycieczkowych w lądowe systemy zasilania za łączną kwotę 6 mln euro.


- Innowacyjne wykorzystanie energii z lądu w Tallinie Sea Gate przyczynia się do redukcji emisji do atmosfery, a tym samym do walki z globalnym ociepleniem. Jedynym możliwym sposobem jest przejście na energię lądową - zarówno zanieczyszczenie powietrza, jak i hałas zmniejszą się, co oznacza, że miasto stanie się jeszcze czystsze i cichsze - powiedział Mihhail Kõlvart, burmistrz Tallina.


- Czyste Morze Bałtyckie i czyste powietrze to priorytety zrównoważonego rozwoju portu w Tallinie. Stary Port w Tallinnie jest jednym z najbardziej ruchliwych portów w Europie, a stworzenie możliwości zasilania lądowego jest znaczącym krokiem w zmniejszaniu wpływu ruchu statków na środowisko miejskie - powiedział Valdo Kalm, prezes zarządu portu w Tallinie.

Rozwiązanie zasilania z lądu to nie tylko znacząca redukcja emisji i zanieczyszczenia hałasem, ale także ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonej działalności przedsiębiorstw żeglugowych. Techniczne rozwiązanie zasilania z lądu pozwala na podłączenie statku do sieci naziemnej pod napięciem 11 kilowoltów. Aby zapewnić bezpieczeństwo, zastosowano podwójne mechanizmy kontrolne, które zapewniają wyłączenie wysokiego napięcia we wszystkich sytuacjach awaryjnych. Podłączenie statku do sieci lądowej jest kontrolowane przez załogę statku za pomocą pilota. System zasilania statku działa bez przerwy w przejściu na zasilanie z lądu, a także podczas przełączania na zasilanie z generatora.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 41,70 $ baryłka  0,48% 17:58
 Cyna 17998,00 $ tona -0,70% 22 wrz
 Cynk 2472,00 $ tona -0,40% 22 wrz
 Aluminium 1744,00 $ tona -0,46% 22 wrz
 Pallad 2220,90 $ uncja  -0,61% 17:57
 Platyna 836,75 $ uncja  0,34% 17:58
 Srebro 22,83 $ uncja  -0,31% 17:58
 Złoto 1875,15 $ uncja  0,46% 17:58
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.