jk
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA powiększył o blisko 10 ha swoje tereny w świnoujskim porcie. Działkę kupiono od PKN Orlen.
Nowo nabytą powierzchnię ZMPSiŚ SA planuje przeznaczyć na rozbudowę zaplecza terminalu promowego, w tym pod budowę parkingów. Ma to poprawić dojazd do terminalu oraz odciążyć okoliczne ulice, zwłaszcza w sytuacji spiętrzania się ruchu ciężarówek zmierzających na promy.
Rozbudowa terenu portowego wynika także z faktu, iż obecnie terminal jest wykorzystywany niemal w stu procentach swoich możliwości infrastrukturalnych i przeładunkowych. Dodatkowo z każdym rokiem średnio o 10 procent wzrasta wolumen obsługiwanej drobnicy promowej. Jest to sygnał dla Zarządu o konieczności podejmowania działań ukierunkowanych na rozwój terminalu. Dodatkową motywacją jest obecna pozycja lidera - terminalu promowego na południowym Bałtyku, w zakresie połączeń ze Skandynawią. Aktualnie połączenia ze Szwecją obsługuje 12 promów. Niemal każdego dnia wykonywanych jest 11 kursów w relacji z portami w Trelleborgu i Ystad. ZMPSiŚ SA chcąc utrzymać tę pozycję lidera, musi rozwijać potencjał przeładunkowy terminalu, a ten obecnie wynosi 9 mln ton.
Warto też dodać, że Zarząd zamierza rozwijać infrastrukturalnie również rejon ładunków masowych. Temu celowi ma służyć pozyskiwanie kolejnych nieruchomości pod działalność portową. Celem jest z jednej strony rozwijanie potencjału przeładunkowego świnoujskiego portu, z drugiej zaś zapewnienie odpowiedniego zaplecza dla portu, po to by działalność portowa była jak najmniej odczuwalna dla mieszkańców.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych