• <

Wynik wyszukiwania - "Ulstein" - Wiadomości

Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra

Na terenie stoczni Ulstein Verft roku kadłub kablowca Nexans Electra (CLV) został zwodowany z użyciem pływającego doku. Wydarzenie, które miało miejsce 13 listopada, stanowi kluczowy moment w procesie budowy statku, który niedługo trafi do nabywcy i będzie przeznaczony do wsparcia prac w branży offshore. Co istotne, kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
17.11.2025

Ulstein przekazuje kolejny statek CSOV zamawiającemu. Kadłub powstał w stoczni CRIST S.A.

Kolejny zamawiający otrzymał statek przeznaczony do operacji offshore. Windea Clausius popłynął do Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore). Kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A., potwierdzając zdolności polskiego podwykonawcy w zakresie realizacji międzynarodowych zleceń.
18.09.2025

CRIST S.A. przekazuje kolejną jednostkę do obsługi morskich farm wiatrowych

Na początku tego roku stocznia CRIST S.A. informowała o przekazaniu jednostki NB321. W miniony weekend przekazała kolejny projekt z tej serii – nowoczesny, wysoko zautomatyzowany statek NB322, będący jednostką siostrzaną dla NB321.
13.08.2025

Offshorowiec wybudowany częściowo w Polsce, nazwany na cześć Skłodowskiej-Curie. Właśnie został ochrzczony

Niemiecki armator Bernhard Schulte Offshore właśnie ogłosił przyjęcie do eksploatacji najnowszej jednostki CSOV (Commissioning Service Operation Vessel). Statek został nazwany Windea Curie na cześć Marii Skłodowskiej-Curie, a jego kadłub powstał w gdyńskiej stoczni CRIST.
26.06.2025

Zacieśnia się stoczniowe partnerstwo niemiecko-norweskie. TKMS i Ulstein Verft podpisują list intencyjny

Z myślą o dostarczeniu nowoczesnych fregat do Królewskiej Marynarki Wojennej Norwegii odbyło się podpisanie listu intencyjnego o współpracy między niemiecką ThyssenKrupp Marine Systems z siedzibą w Kilonii i norweską Ulstein Verft w Ulsteinvik. Pretekstem ku temu była konferencja Undersea Defence Technology (UDT) w Oslo.
26.03.2025

Pomyślne wiatry dla producentów elementów, wyposażenia i statków dla energetyki wiatrowej. Jeszcze nie w Polsce

Szacuje się, że globalny rynek podzespołów turbin wiatrowych do 2034 r. osiągnie wartość około 209,3 mld USD, w porównaniu do 121,4 mld USD w 2024 r., przy czym w prognozowanym okresie od 2025 r. do 2034 r. średni roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wyniesie 5,6% - informuje w najnowszym raporcie Market.us. Energetyka wiatrowa na lądzie stanowiła ponad 69,5% udziału w rynku w 2024 r. Region Azji i Pacyfiku zdominował rynek z udziałem wynoszącym 45,8% i szacowanym na około 55,8 mld USD. Tort jest więc niezwykle apetyczny.
19.03.2025

Zwodowany w stoczni CRIST kadłub statku CSOV przybył do Ulstein Verft

Do mieszczącej się w Norwegii stoczni Ulstein Verft przybył 11 marca kadłub NB321. Budowany dla BS Offshore statek CSOV zostanie tam przygotowany do przekazania. Kadłub jednostki przeznaczonej do obsługi morskich farm wiatrowych przybył z Gdyni, gdzie w stoczni CRIST S.A. został zbudowany oraz częściowo wyposażony.
14.03.2025

Ulstein prezentuje Thora. Statek ma być przełomem w rozwoju napędów zeroemisyjnych

Norweska firma zaprezentowała projekt statku posiadającego napęd w postaci reaktorów ciekłosolnych (Molten Salt Reactor, MSR). Ma to stanowić znaczący krok w kierunku zrównoważonych i wydajnych operacji morskich, obiecując zarazem zrewolucjonizowanie branży. Ulstein wskazuje przy tym, że te innowacje wiążą się także z szeregiem wyzwań.
10.02.2025

Ulstein projektuje pionierski ciężki statek dźwigowy dla Penta-Ocean Construction

Japońska firma Penta-Ocean Construction zleciła Ulstein Design & Solutions B.V. zaprojektowanie nowego, ciężkiego statku do instalacji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Dostosowany projekt ULSTEIN HX118. Przedsięwzięcie jest realizowane przy współudziale mieszczącego się w Gdyni Ulstein Poland.
27.01.2025

Statek dla branży offshore opuścił stocznię CRIST i wyruszył do Norwegii

Na przełomie listopada i grudnia gdyńską stocznię CRIST S.A. opuściła jednostka CSOV przeznaczona do obsługi morskich farm wiatrowych. Statek o oznaczeniu jest NB320 jednym z dwóch budowanych dla Ulstein Verft. Ma stanowić dowód trwałości wieloletniej, polsko-norweskiej współpracy.
05.12.2024

Stocznia CRIST rozpoczęła budowę kolejnego statku CSOV

1 października w stoczni CRIST w Gdyni odbyła się uroczysta ceremonia cięcia stali pod nowy statek do obsługi morskich farm wiatrowych. Projekt jednostki typu Construction Service Operation Vessel (CSOV), oznaczonej numerem NB323, został opracowany przez Ulstein Design & Solutions AS, a w wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele stoczni CRIST, Ulstein Verft oraz JP Morgan Asset Management.
03.10.2024

W stoczni CRIST S.A. położono stępkę pod nową jednostkę CSOV

Na terenie gdyńskiej stoczni odbyła się ceremonia położenia stępki pod nowy statek przeznaczony do prac przy morskich farmach wiatrowych. Uczestniczyli w niej przedstawiciele CRIST S.A., Ulstein Verft oraz JP Morgan Asset Management.
08.08.2024

Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST

Stocznia Ulstein Verft przekazała 25 lipca firmie Olympic nowy statek CSOV, Olympic Boreas. Oparty na projekcie ULSTEIN SX222 od Ulstein Design & Solutions AS był budowany również w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
26.07.2024

W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się budowa kolejnego statku do obsługi morskich farm wiatrowych

Z udziałem głównego wykonawcy budowy, norweskiej stoczni Ulstein Verft, 16 maja odbyła się ceremonia cięcia blach pod jednostkę CSOV (ang. Commissioning Service Operation Vessels), mającej numer budowy nr 322. To kolejne przedsięwzięcie w związku z budową statków do obsługi morskich farm wiatrowych, w jakie jest zaangażowany zakład stoczniowy z Gdyni.
20.05.2024

W stoczni Crist odbyło się położenie stępki pod drugi kablowiec dla firmy Nexans

Na terenie gdyńskiej stoczni Crist S.A. odbyła się 4 kwietnia uroczystość położenia stępki pod budowę jednostki NB317. Jest to kamień milowy w budowie kolejnego kablowca (Cable Laying Vessel, CLV) we współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Tak jak przy poprzednim projekcie tego rodzaju, zamawiającym jest firma Nexans.
15.04.2024

Ulstein zwodował statek CSOV, którego kadłub powstał w stoczni Crist S.A.

W sobotę 6 kwietnia z hali dokowej w Ulstein Verft w Norwegii zwodowano statek CSOV Olympic Boreas. To kolejny etap budowy jednostki, której budowa rozpoczęła się w gdyńskiej stoczni Crist S.A.
09.04.2024

CRIST. Cięcie stali i położenie stępki pod dwa offshorowce

W stoczni CRIST odbyła się połączona ceremonia cięcia stali i położenia stępki pod budowę dwóch jednostek CSOV dla Bernhard Schulte.
05.02.2024

CRIST. Cięcie blach pod jednostkę do układania kabli podmorskich

W piątek w gdyńskiej stoczni CRIST odbyło się pierwsze cięcie stali na potrzeby nowej jednostki do układania podmorskich kabli. To już drugi tego typu statek budowany dla tego odbiorcy.
29.01.2024

W stoczni Crist odbyło się cięcie blach pod nowy kablowiec dla Nexans

W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się 19 stycznia br. budowa nowego kablowca. Zlecenie jest realizowane dla Ulstein, na podstawie zawartej cztery miesiące wcześniej umowy z Nexans Marine Operations AS, firmy która będzie operatorem nowego statku. Głównym wykonawcą budowy jest stocznia Ulstein Verft.
25.01.2024

CRIST. Palenie blach na kolejny offshorowiec

Ostatniego dnia października w gdyńskiej stoczni CRIST oficjalnie ruszyły prace nad kolejnym statkiem do obsługi farm wiatrowych.
02.11.2023

Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans

Spółki Nexans Marine Operations AS i Ulstein Verft zawarły 19 września 2023 roku umowę na budowę dużego statku do układania kabli DP3.
22.09.2023

W Chinach zwodowano pierwsze statki przeznaczone do obsługi morskich farm wiatrowych

W chińskiej stoczni ZMPC w Szanghaju odbyła się ceremonia zwodowania dwóch pierwszych statków serwisowych (Service Operation Vessels, SOV) dla lokalnego rynku morskiej energetyki wiatrowej.
21.09.2023

Luksusowy statek pasażerski z 206 osobami na pokładzie utknął na mieliźnie w rejonie arktycznym

Luksusowy statek wycieczkowy Ocean Explorer z 206 osobami na pokładzie utknął na mieliźnie u wschodniego wybrzeża Grenlandii, Znajdujący się najbliżej okręt przybędzie na ratunek pasażerom nie wcześniej niż w piątek, podaje w środę dziennik "The Independent".
13.09.2023

CRIST. Wodowanie statku przeznaczonego do obsługi morskich farm wiatrowych

Na terenie gdyńskiej stoczni CRIST S.A. odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego, jednokadłubowego statku dla Ulstein Verft o numerze roboczym NB318, który ma służyć do obsługi farmy wiatrowej. Współpraca stoczni z tym armatorem trwa od blisko 10 lat, czego owocem jest przekazanie kilkunastu zwodowanych jednostek.
10.09.2023

Ulstein zaprojektuje dwa kolejne hybrydowe CSOV dla Acta Marine

Ulstein Design & Solutions podpisał kontrakt z turecką stocznią Tersan na zaprojektowanie dwóch napędzanych metanolem jednostek ULSTEIN SX216.
12.06.2023

Ulstein U-Stern – patent na inteligentną instalację monopali

Branża offshore wind stawia czoła wyzwaniom dotyczącym montażu coraz potężniejszych fundamentów typu monopal. Ulstein zgłosił do opatentowania U-Stern – innowacyjny projekt konstrukcji rufy statków instalacyjnych. Zaproponowane rozwiązanie ma zapewnić inteligentną, bezpieczną metodę transportu oraz montowania monopali.
16.05.2023

Crist. Stępka pod kolejny offshore'owiec położona

W połowie marca w stoczni Crist w Gdyni położono stępkę pod kolejny statek offshore zamówiony przez firmę Olympic.
19.03.2023

Ulstein Poland. Projektowanie statków z myślą o przyszłości

Bardzo dużo mówi się obecnie o potrzebie budowy polskiej floty offshore. Zawsze przy okazji wspomina się, że polskie stocznie są gotowe do tego typu realizacji, ale praca nad statkiem zaczyna się od biur projektowych. Funkcjonujące w Gdyni biuro Ulstein ma już bogate doświadczenie w tego typu jednostkach, ale nie tylko. W ciągu dziesięciu lat istnienia firma wypracowała sobie pokaźne portfolio i mocną pozycję na rynku. O dotychczasowych doświadczeniach i rozwijającym się rynku rozmawiamy z Danielem Joskowskim, General Managerem U
15.03.2023

Crist. Cięcie blach pod zeroemisyjnego offshore'owca

W piątek 30 grudnia w gdyńskiej stoczni Crist ruszyła budowa statku do obsługi farm wiatrowych.
31.12.2022

Trawler Ecofive doceniony za innowacje

Będący w budowie trawler fabryczny Ecofive, nad którym pracują wspólnie inżynierowie z Bluewild i Ulstein, został nagrodzony podczas tegorocznego Nor-Fishing jako najbardziej innowacyjny projekt.
14.12.2022

Testy morskie National Geographic Resolution wypadły pomyślnie

Ulstein Group ukończyła testy morskie statku National Geographic Resolution. Statek powstał w stoczni Crist, a był wykańczany w norweskiej Ulstein Verft.
17.09.2021

Ulstein przebuduje dwa zaopatrzeniowce

Niemiecka stocznia Ulstein pozyskała kontrakt z duńskim armatorem Esvagt. Na jego mocy producent przebuduje dwa zaopatrzeniowce offshore na jednostki ratunkowe ERRV.
06.08.2021

Ulstein zaprojektuje kontenerowiec na paliwa niekopalne dla norweskiego start-upu

Norweski stoczniowiec Ulstein został wybrany do zaprojektowania kontenerowca na paliwa niekopalne, który będzie w stanie osiągnąć zerową emisję.
23.06.2021

Ulstein zaprojektował hybrydową jednostkę do instalacji turbin wiatrowych napędzaną wodorem

Norweski stoczniowiec i konstruktor statków Ulstein zaprezentował nowy projekt statku do instalacji turbiny wiatrowej napędzanego wodorem (WTIV) - ULSTEIN J102.
05.10.2020

Ocean Explorer zwodowany w Chinach

Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.
19.08.2020

Kolejny offshorowiec wypłynął ze stoczni CRIST

W piątek z gdyńskiej stoczni CRIST wyholowany został częściowo wyposażony kadłub statku do obsługi morskich farm wiatrowych, budowanego dla Bernhard Schulte na zlecenie Ulstein Verft.
04.03.2025

Kolejny etap budowy kablowca dla Nexans za nami. Trwa budowa nowego statku w stoczni CRIST

W stoczni CRIST S.A odbyła się kolejna uroczystość związana z budową statku dla Nexans. Na terenie gdyńskiego zakładu w suchym doku odbyła się ceremonia położenia wielkiego bloku (grand block ceremony) kablowca Nexans Electra.
30.09.2024

National Geographic Resolution wypłynął ze stoczni CRIST

Kolejny wielofunkcyjny, polarny statek ekspedycyjny z innowacyjnym kadłubem X-BOW, opuścił stocznię CRIST. "National Geographic Resolution" płynie do norweskiej stoczni Ulstein Verft, gdzie zostaną wykonane prace wykończeniowe. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions.
18.10.2020

Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej

Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej. Jednostka o numerze budowy NB 315 powstała na zamówienie stoczni Ulstein Verft AS. Do Norwegii wyruszyła w czwartek.
13.09.2019

Szwedzki okręt SIGINT zwodowany w Gdyni

Nowy okręt dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej już na wodzie. Uroczystość wodowania jednostki rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) odbyła się w środę w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni. Jak ujawnił kadm. Jens Nykvist, dowódca Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej, nowy okręt będzie nosić imię HMS Artemis.
18.04.2019

Stocznia CRIST zakończyła budowę polarnego statku pasażerskiego National Geographic Endurance

National Geographic Endurance w drodze do Norwegii. W środę wieczorem częściowo wyposażony kadłub jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie opuścił stocznię CRIST w Gdyni. Teraz jego budowę dokończy stocznia Ulstein. Jednostka ma wejść do eksploatacji w pierwszym kwartale 2020 r.
18.04.2019

Stocznia CRIST zakończyła budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi farm wiatrowych

Acta Centaurus prawie gotowy. Stocznia CRIST zakończyła w Gdyni budowę nowoczesnej częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Kadłub opuścił stocznię w sobotę. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
03.12.2018

Stocznia CRIST przekazała największy na świecie prom hybrydowy

Stocznia CRIST przekazała Norwegom największy na świecie prom hybrydowy. Częściowo wyposażona jednostka pasażersko-samochodowa opuściła Gdynię w środę wieczorem. Color Hybrid – taką nazwę otrzyma prom, wejdzie do eksploatacji latem przyszłego roku. To jeden z największych statków, jakie w ostatnich latach powstały w polskich stoczniach.
01.11.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.