Na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął jeziorowiec Polskiej Żeglugi Morskiej – Miedwie. Na razie masowiec cumuje przy nabrzeżu Gnieźnieńskim, ale zasadniczą część remontu przejdzie w doku nr 5.
W największym doku MSR Gryfii statek przejdzie remont obejmujący konserwację kadłuba, przegląd łańcuchów kotwicznych, przegląd i atestację trapów oraz remont iluminatorów burtowych. Statek wymaga także remontu urządzenia sterowego i przeglądu wału śrubowego, remontu armatury dennej i burtowej, czyszczenia zbiorników paliwowych, olejowych i balastowych oraz wymiany rurociągów w maszynowni. Po wykonaniu prac zostaną przeprowadzone także próby obciążeniowe urządzeń dźwigowych. Nie jest to pierwsza wizyta Miedwia w szczecińskiej stoczni – poprzednio był remontowany w MSR Gryfii w sierpniu 2013 r.
Miedwie należy do serii statków wybudowanych w latach 2010 – 2012 w chińskiej stoczni Mingde Shipyard. Podobnie jak wszystkie jeziorowce PŻM, jednostka przystosowana jest do tego, by mogła pływać Drogę Wodną Świętego Wawrzyńca, łączącą Atlantyk z portami Wielkich Jezior Amerykańskich. Jednostka nosi imię jeziora Miedwie – piątego pod względem wielkości jeziora w Polsce i największej kryptodepresji. Statek najczęściej wykorzystywany jest do przewozu zboża, fosfatów i stali, głównie na trasach pomiędzy Europą i Ameryką.
Tankowiec u wybrzeży Gotlandii powiązany jest z rosyjskim oligarchą
GIOŚ: przeprowadzono badania geofizyczne Morza Bałtyckiego na obszarze ponad 7 tys. km2
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli