PKP Cargo Connect - spółka należąca do Grupy PKP Cargo, uruchomi w styczniu sieć własnych połączeń drogowych drobnicowych na linii Bałtyk-Bałkany - poinformowała kolejowa spółka w poniedziałkowym komunikacie.
Dodano, że przewozy będę realizowane między Polską, Estonią, Łotwą, Litwą, Węgrami, Słowenią, Chorwacją i Serbią.
- Nasza oferta połączeń drogowych dedykowana ładunkom drobnicowym skierowana jest bezpośrednio do producentów, którzy importują lub eksportują produkty w obszarze Trójmorza pomiędzy Bałtykiem a Bałkanami - powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu PKP Cargo Connect Łukasz Strzelecki.
Jak tłumaczy PKP Cargo, inicjatywa spółki wynika z rosnącej wymiany handlowej pomiędzy Polską a rynkami krajów bałtyckich i bałkańskich, co wymaga od operatorów logistycznych poszukiwania nowych rozwiązań w transporcie ładunków i oferowania kompleksowej obsługi zarówno w realizacji przewozów FTL (duże ładunki), jak i w tzw. doładunkach i drobnicy.
Dodano, że dzięki nowej usłudze będzie można realizować nawet najmniejsze zamówienia, tj. od jednej do kilku palet.
Jak informuje spółka, głównymi hubami na linii drobnicowej realizowanej przez spółkę PKP Cargo Connect będzie Wilno i Budapeszt, skąd będą realizowane wszystkie dostawy do klientów końcowych. Z kolei na terenie Polski będą wykorzystywane dwa terminale przeładunkowe w Warszawie i Gliwicach.
Cały proces transportu towaru drobnicowego będzie realizowany w ciągu trzech dni na terenie Litwy, Polski i Węgier. Natomiast na Łotwę, Estonię, Chorwację, Słowenię i Serbię przewóz będzie zajmował cztery dni. Klienci będą mogli korzystać nie tylko z oferty transportowej, ale również z usług przeładunkowych, magazynowania oraz usług celnych świadczonych przez spółkę.
Źródło: PAP
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI