Rada Ministrów ma zająć się projektem uchwały w sprawie ustanowienia programu „Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030" - wynika z wtorkowego porządku obrad rządu, opublikowanego na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Zgodnie z zamieszczonym harmonogramem ministrowie mają się zająć projektem uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu rozwoju pod nazwą "Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030". Wnioskodawcą jest Minister Infrastruktury.
Z informacji o projekcie uchwały zamieszczonej w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów wynika, że Krajowy Program Żeglugowy do 2030 r. "jest dokumentem obejmującym planowanie, działania i inwestycje w zakresie transportu wodnego śródlądowego w perspektywie do 2030 r.".
"W działaniach realizujących cel KPŻ2030 wskazana została m.in. lista projektów inwestycyjnych na drogach wodnych oraz działania o charakterze sektorowym – działania strategiczno-regulacyjne wspierające rozwój sektora transportu wodnego śródlądowego" - napisano.
Autorzy projektu uchwały wskazali, że sektor transportu wodnego śródlądowego nie posiada dedykowanego dokumentu planistycznego – programu wieloletniego czy też programu rozwoju, na wzór dokumentów planistycznych dla transportu kolejowego i drogowego. Jak dodano, poza obszarami rozwoju sektora wodnego wskazanymi w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. nie istnieje dokument spełniający wymogi tematycznego warunku podstawowego dla sektora transport, w obszarze żeglugi śródlądowej.
"Przyjęcie projektu uchwały Rady Ministrów pozwoli więc nie tylko na kompleksowe planowanie rozwoju transportu wodnego śródlądowego do 2030 r., spełniając ww. warunek tematyczny, ale także wypełni lukę w obszarze polityki rozwoju dot. żeglugi śródlądowej – realizując działania o charakterze operacyjno-wdrożeniowym dla realizacji celów określonych w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju z perspektywą do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.) oraz Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r." - napisano.
Projektowana uchwała zakłada m.in. poprawę parametrów nawigacyjnych na śródlądowych drogach wodnych; wsparcie rozwoju rynku w sektorze transportu wodnego śródlądowego; rozwój partnerstwa na rzecz gospodarczego wykorzystania dróg wodnych.
"Realizacja działań ujętych w Programie pozwoli na zrealizowanie
celu, jakim jest przywrócenie warunków dla niezawodnego i efektywnego
transportu wodnego śródlądowego na śródlądowych drogach wodnych w
Polsce" - wskazano.
autor: Aneta Oksiuta
aop/ mmu/
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych