• <

Marine Harvest wprowadza nową strategię marki i zmienia nazwę na Mowi

pc/marineharvest.prowly.com

13.11.2018 15:15 Źródło: własne
Strona główna Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo Morskie Marine Harvest wprowadza nową strategię marki i zmienia nazwę na Mowi

Partnerzy portalu

Marine Harvest wprowadza nową strategię marki i zmienia nazwę na Mowi - GospodarkaMorska.pl

Firma Marine Harvest ogłosiła we wtorek stworzenie globalnej marki MOWI, a także decyzję o przyjęciu tej samej nazwy jako nowej nazwy firmy. Nazwa Mowi jest mocno zakorzeniona w historii przedsiębiorstwa. Firma, którą znamy dzisiaj jako Marine Harvest, została pierwotnie założona ponad 50 lat temu przez norweskich pionierów branży akwakultury właśnie jako Mowi.

– Jestem naprawdę podekscytowany tym, że udało się nam wprowadzić firmę na nowy poziom rozwoju. Wdrożenie strategii przygotowanej dla marki MOWI pozwoli nam skuteczniej przekazywać informacje o zintegrowanym łańcuchu wartości firmy, który stanowi gwarancję, że o nasze ryby dbamy na każdym etapie produkcji – od ich hodowli po dostarczenie na talerze konsumentów. Z niecierpliwością czekamy na moment przedstawienia konsumentom naszej nowej linii produktów MOWI, które zaczniemy wprowadzać na rynek w nadchodzących miesiącach – podsumował Alf-Helge Aarskog, prezes zarządu Marine Harvest.

Firma wprowadzi markę MOWI na wybrane rynki. Linia produktów tej marki, która nie została jeszcze formalnie ogłoszona, zapewni klientom lepszy smak, większą wygodę, lepsze wartości odżywcze i pewność, że wszystkie produkty były poddane pełnej kontroli na wszystkich etapach produkcji. 

– Mowi to nazwa, która ma być inspiracją, przypominającą o naszym pionierskim duchu, który przez ostatnie 50 lat bardzo się rozwinął – dodał Aarskog. „Od momentu, gdy w 1964 roku wyhodowaliśmy pierwszą partię łososia, rozwinęliśmy się w globalną, w pełni zintegrowaną firmę, której działania obejmują nie tylko hodowlę łososia, ale też produkcję paszy, którą jest karmiony, oraz dalsze przetwórstwo i sprzedaż produktów z łososia. Przez ostatnie 50 lat zawsze byliśmy wierni naszej podstawowej wartości, którą jest troska o dobro naszych pracowników, ryb, klientów i środowiska naturalnego.”

Proponowana zmiana zostanie formalnie zatwierdzona przez akcjonariuszy firmy na Walnym Zgromadzeniu, które zwołane zostanie 4 grudnia 2018 r., nowa nazwa zacznie obowiązywać z dniem 1 stycznia 2019 r.

Marine Harvest Group to światowy lider w przemyśle produkcji produktów z ryb i owoców morza, a także największy na świecie hodowca łososia, który działa w 24 krajach i zatrudnia na całym świecie 13 650 pracowników. Główna siedziba grupy mieści się w Bergen w Norwegii, a firma jest notowana na giełdzie w Oslo.

W czerwcu ubiegłego roku Marine Harvest ASA otworzył w Gdańsku centrum wsparcia biznesowego, w którym zatrudnia 100 osób.Firma  swoje działania w Polsce rozpoczynała kilka lat temu od kooperacji z polskimi firmami z branży przetwórstwa łososia atlantyckiego. Od 2012 roku firma jest właścicielem firmy Morpol – największego i jednego z najnowocześniejszych zakładów przetwórstwa łososia na świecie. Obecnie na Pomorzu zlokalizowane są trzy fabryki, największa z nich w Duninowie koło Ustki, kolejne w Strzelinie i w Lęborku. W Trójmieście swoją siedzibę mają spółka dystrybucyjna, odpowiedzialna za sprzedaż na terenie Polski, a także dział kontrolingu grupowego i konsolidacji. We wszystkich pomorskich lokalizacjach firma zatrudnia już ponad 4 tys. pracowników.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.