10 kwietnia ruszyła rejestracja na tegoroczny 3. Międzynarodowy Kongres Morski. Warto się śpieszyć, ponieważ liczba miejsc jest ograniczona - jest ich dokładnie 1000.
Aby zapisać się na tegoroczny Kongres, należy wejść jego stronę internetową Kongresu (http://kongres-morski.pl) do zakładki “Rejestracja”. Cała procedura nie powinna zabrać więcej aniżeli 5 minut.
W tym roku Kongres Morski odbędzie się w dniach 10-12 czerwca - po raz trzeci w Szczecinie. Podczas tego wydarzenia zostaną poruszone takie kwestie jak: inteligentne specjalizacje morskie, energetyka odnawialna, rozwój morskiej energetyki wiatrowej w świetle polityki klimatycznej UE oraz transportowa dostępność rzek i rewitalizacja gospodarcza terenów nadwodnych (waterfront).
Międzynarodowy charakter tego wydarzenia potwierdza lista gości (ekspertów i przedstawicieli międzynarodowych instytucji związanych z branżą morską), którzy pojawią się w Szczecinie. Wśród nich znaleźli się m.in.:
Markku Mylly - dyrektor wykonawczy Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego,
Isabelle Ryckbost - sekretarz generalna Europejskiej Organizacji Portów Morskich,
Kurt Bodewig - europejski koordynator I Korytarza Bałtyk-Adriatyk,
Violeta Bulc - unijna sekretarz ds. transportu,
Lars Robert Pedersen - zastępca sekretarza generalnego Międzynarodowej Rady Morskiej i Bałtyku - BIMCO,
Fred Kenney - pierwszy zastępca Sekretarza Generalnego Organizacji Morskiej,
Chester D. Hooper - członek delegacji amerykańskiej do Komisji ONZ ds. Międzynarodowego Prawa Handlowego (UNCITRAL) opracowującej Reguły Rotterdamskie.
Ponadto, 3. Międzynarodowy Kongres Morski otworzy Polską Prezydencję w Radzie Państw Morza Bałtyckiego, która rozpocznie się w lipcu tego roku.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO