Mary Kay Inc., spółka działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw i odpowiedzialnego zarządzania oraz jedna z sygnatariuszy zasad dotyczących zrównoważonych oceanów w ramach inicjatywy Global Compact, stale wspiera globalne wysiłki na rzecz szerzenia wiedzy na temat oceanów i podkreśla ważną rolę odgrywaną przez oceany w przeciwdziałaniu zmianie klimatu.
W tym tygodniu podczas szczytu Economist Impact dla Azji i Pacyfiku poświęconego światowym oceanom w Singapurze, wspierany przez Mary Kay projekt skupiający się na kobietach i ochronie przyrody został zaprezentowany w ramach panelu „Innowacje i adaptacja - przybrzeżne rozwiązania dla problemu zmiany klimatu”. Panel dotyczył wpływu zmiany klimatu na ekosystemy przybrzeżne w regionie Azji i Pacyfiku, a także na światowe oceany, i obejmował studia przypadków poświęcone przygotowaniom i adaptacji regionu do zmiany klimatu.
Lasy namorzynowe mają kluczowe znaczenie dla ekosystemów przybrzeżnych, a jednocześnie należą do najbardziej zagrożonych ekosystemów na świecie. W celu opracowania długoterminowych rozwiązań dla lasów namorzynowych w Papui-Nowej Gwinei Mangoro Market Meri - inicjatywa wspierana przez The Nature Conservancy i Mary Kay - łączy lokalne wysiłki, ekoturystykę i tzw. niebieski dwutlenek węgla (dwutlenek węgla wychwytywany przez oceany i ekosystemy przybrzeżne na całym świecie), aby tworzyć zachęty do ochrony i odtwarzania lasów namorzynowych.
W ramach inicjatywy Mangoro Market Meri kobiety sprzedają zrównoważone produkty pozyskiwane z lasów namorzynowych, takie jak skorupiaki i kraby błotne, co umożliwia generowanie pilnie potrzebnych dochodów i tworzenie zatrudnienia, a zarazem ochronę lasów namorzynowych przed wyrębem do celów pozyskania drewna. Dzięki wsparciu ze strony Mary Kay kobiety działające w Mangoro Market Meri otrzymują szkolenia w dziedzinie równości płci, przywództwa, wiedzy finansowej i zarządzania działalnością gospodarczą.
Ruth Konia, kierowniczka programu Mangoro Market Meri w ramach programu The Nature Conservancy poświęconego Melanezji, dołączyła do panelistów z UNEP, WWF Chiny i Greener India Council, aby opowiedzieć o wpływie działalności The Nature Conservancy w regionie przy wsparciu ze strony sektora prywatnego udzielanym przez Mary Kay.
„Kobiety muszą uczestniczyć w podejmowaniu decyzji na temat swojego zdrowia, edukacji, zarządzania i finansów. Mangoro Market Meri zmienia sposób myślenia i zapewnia kobietom równe szanse, wzmacniając ich pozycję w drodze ochrony lasów namorzynowych” - powiedziała Ruth Konia. - Gdy pozycja kobiet zyskuje na znaczeniu, ich działania wywierają pozytywny wpływ na ich rodziny i przynoszą korzyści dla całej społeczności”.
Firma Mary Kay jest zaangażowana w promowanie zasobów naturalnych, wspierając zarazem równouprawnienie płci i wzmacniając pozycję kobiet w działaniach na rzecz ochrony przyrody na całym świecie. Aby dowiedzieć się więcej na temat zobowiązania Mary Kay na rzecz zrównoważonego rozwoju, odwiedź stronę marykayglobal.com/sustainability i pobierz globalną strategię Mary Kay w zakresie zrównoważonego rozwoju: „Wzbogacanie życia dziś dla zrównoważonego rozwoju w przyszłości”.
Fot. Depositphotos
Konferencja „Ukierunkowany połów danych” podsumowująca projekt FindFISH
Naukowcy z obserwatorium astronomicznego UJ będą szukać wody w kosmosie
Metan z gazociągów Nord Stream wpłynął negatywnie na populację dorszy
Japońska firma wystawiła automaty do sprzedaży mięsa wielorybów. Desperacka próba ratowania ginącego biznesu?
Fokarium rekrutuje wolontariuszy
Zielony wodór wspierany przez UE. Green Hydrogen Partnership z nowymi projektami