pc
Ponad 183 tys. uchodźców i migrantów ubiegających się o azyl przebywa w ośrodkach we Włoszech. To statystycznie trzy osoby na tysiąc mieszkańców kraju. Dane te pochodzą z raportu fundacji Migrantes, działającej przy włoskim Episkopacie.
W raporcie, zaprezentowanym w środę w mieście Ferrara, podkreślono, że w zeszłym roku przypłynęło do Włoch 119 tys. migrantów, o jedną trzecią mniej niż w 2016 r., gdy liczba ta przekroczyła 181 tys.
Najwięcej migrantów przebywających w ośrodkach to przybysze z Nigerii. Na kolejnych miejscach pod względem narodowości są obywatele Gwinei, Wybrzeża Kości Słoniowej, Bangladeszu, Mali i Erytrei.
W raporcie odnotowano, że w 2017 roku o ochronę we Włoszech zwróciło się łącznie 130 tys. migrantów. Po raz pierwszy, jak zauważono, liczba złożonych wniosków była wyższa od liczby osób przybyłych w ciągu roku.
Liczba przybyszów ubiegających się o azyl stale rośnie. W 2016 roku było ich 123 tys., a w 2015 roku 83 tys.
W zeszłym roku władze włoskie rozpatrzyły około 80 tys. wniosków o azyl; przyznały go 30 tys. osób. Pozostałe prośby zostały odrzucone.
W dokumencie kościelnej fundacji Migrantes podano, że w ciągu trzech ostatnich lat ponad 400 rodzin we Włoszech przyjęło około 500 uchodźców i osób ubiegających się o azyl. Ich pobyt finansowany jest między innymi z funduszu „Uchodźca w moim domu”, utworzonego przez Caritas, a także z datków od osób prywatnych.
W raporcie zwrócono uwagę na to, że w zeszłym roku do Europy przypłynęło łącznie przez Morze Śródziemne 171 tysięcy migrantów, ponad dwa razy mniej niż w rekordowym 2016 r.
Fundacja Migrantes podkreśliła, że wody Morza Śródziemnego są "granicą przynoszącą największe śmiertelne żniwo na świecie”. W zeszłym roku podczas próby przeprawy zginęło 3 119 osób. Szacuje się, że ginie 2 proc. migrantów, wyruszających drogą morską do Europy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych