pc
Polskę i Hiszpanię różni położenie geopolityczne, ale łączą "wspólne po części interesy" w UE, dotyczące m.in. unijnego budżetu - powiedział w czwartek w Paryżu szef MSZ Jacek Czaputowicz.
Czaputowicz, który w piątek udaje się z wizytą do Madrytu, zapowiedział, że przedmiotem jego rozmów z szefem hiszpańskiej dyplomacji Alfonso Dastisem będzie "współpraca dwustronna w różnych dziedzinach", wymieniając m.in. sferę gospodarczą, polityczną, kulturalną oraz dziedzinę bezpieczeństwa.
Przyznał, że Polskę i Hiszpanię różni "postrzeganie zagrożeń dla bezpieczeństwa" oraz "położenie geopolityczne". Łączą je jednak - według szefa MSZ - "wspólne po części interesy wobec UE", m.in. dotyczące budżetu Unii.
"Jesteśmy razem, należymy do tej szóstki, niedługo piątki, głównych państw UE - głównych w sensie największych pod względem ludności (...); musimy wymieniać tutaj informacje i koordynować naszą politykę" - przekonywał Czaputowicz. Stosunki polsko-hiszpańskie ocenił zarazem jako bardzo dobre, podkreślając, że "powinny takie pozostać".
Piątkowa wizyta będzie pierwszym bilateralnym spotkaniem szefa polskiej dyplomacji w Hiszpanii od 2011 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych