jk
Dzisiaj (30.05) odbyło się czwarte spotkanie szefów misji dyplomatycznych państw Unii Europejskiej w ramach prezydencji maltańskiej. Gościem honorowym była Anna Moskwa, podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Spotkanie otworzyła Natasha Meli Daudey - ambasador Malty w Polsce, podkreślając jak ważne dla prezydencji maltańskiej były tematy morskie, które wyznaczyły jej priorytety: błękitny wzrost, wspólna polityka morska, bezpieczeństwo na morzu, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym i nielegalnym połowom.
Wiceminister Anna Moskwa zauważyła, że te problemy dotyczą Bałtyku w równym stopniu jak Morza Śródziemnego. W swoim wystąpieniu wyjaśniła idee i cele dla których utworzono MGMiŻŚ porównując sposób administrowania sprawami morskimi do modeli państw gości. Następnie przedstawiła flagowe projekty naszego Ministerstwa i dotychczasowe osiągnięcia w ich realizacji: zieloną stocznię (ang. „green shipyard”), rozwój dróg śródlądowych, podpisanie konwencji AGN, promocja polskich portów, ochrona środowiska morskiego, zrównoważone zarządzenie rybołówstwem, rozwój branży rybnej i promocja edukacji morskiej i śródlądowej, w tym także szkół średnich. Podkreśliła także wagę współpracy państw członkowskich z instytucjami Unii Europejskiej w realizowaniu celów morskich.
Wystąpienie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem. Słuchacze byli zaciekawieni i zadawali wiele pytań. Ambasador Holandii wyraził gotowość do wsparcia w pracy nad żeglugą śródlądową. Natomiast ambasador Chorwacji wyraziła uznanie dla intensywności i efektywności współpracy polsko-chorwackiej w dziedzinach morskich.
Wiceminister Anna Moskwa zachwalała również polskie produkty rybne, przetwory z łososia i kawior. Wyraziła także gotowość do dialogu z gośćmi oraz zaprosiła ich na 5. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych