pc/gov.pl
Anna Moskwa, podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, 9 lipca odbyła spotkanie z Wojciechem Zajączkowskim, ambasadorem RP Chińskiej Republiki Ludowej. Przedmiotem rozmowy były dotychczasowe działania i plany resortu związane zarówno ze współpracą bilateralną z Chinami, jak i współpracą w ramach formatu „16+1” (Europa Środkowo-Wschodnia + Chiny).
W trakcie spotkania minister Anna Moskwa przedstawiła cele i projekty Sekretariatu Koordynującego ds. Morskich „16+1” w nadchodzącym czasie. Pani minister podkresliła znaczenie dwóch planowanych działań – wizyt studyjnych w portach morskich południowego Bałtyku oraz w Chinach, w zakresie żeglugi śródlądowej. Pierwsza z nich będzie miała na celu przedstawienie potencjału portów morskich wspomnianego regionu, natomiast druga – prezentacji rozwiązań i doświadczeń chińskich w zakresie transportu rzecznego. Obie wizyty będą skierowane do przedstawicieli administracji i biznesu wszystkich państw formatu „16+1”.
W kontekście funkcjonowania Sekretariatu Koordynującego ds. Morskich Pani minister przedstawiła rezultaty osiągnięte podczas Światowych Dni Morza, które odbywały się w Szczecinie, od 13 do 15 czerwca br. W trakcie tego dużego wydarzenia zostało zorganizowane spotkanie delegacji państw formatu „16+1”, które dotyczyło współpracy w kwestiach morskich. Stronę chińską reprezentował wiceminister transportu, Liu Xiaoming. Głównym tematem dyskusji było rosnące znaczenie portów morskich w ramach inicjatywy Pasa i Szlaku.
Podczas poniedziałkowego spotkania rozmówcy poruszyli temat organizacji wizyty żaglowca „Dar Młodzieży”, który wpłynie do portu do Szanghaju na początku listopada 2018r, w ramach trwającego „Rejsu Niepodległości”. Ambasador Wojciech Zajączkowski zadeklarował wsparcie placówki w tym zakresie. W trakcie rozmowy Pani minister zapowiedziała także wizytę kierownictwa MGMiŻŚ w Chinach.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law