ew
Co Pomorze może zaoferować partnerom z Europy, aby na Bałtyku powstawały wiatrowe elektrownie? Na te pytania szukali odpowiedzi uczestnicy warsztatów Smart Blue Regions w gdańskiej Sali BHP Stoczni Gdańskiej.
Warsztaty zostały zorganizowane przez Stowarzyszenie Pomorskie w Unii, Instytut Morski oraz GSG Towers.
Spotkanie ekspertów
Do stoczniowej Sali BHP przyjechali przedstawiciele środowisk naukowych oraz firm związanych z gospodarką morską. – Chcemy, aby te warsztaty ułatwiły międzynarodową współpracę. Dlatego oprócz ekspertów zapraszamy do udziału praktyków zajmujących się rozwijaniem morskiej energetyki wiatrowej – wyjaśnia Magda Leszczyna-Rzucidło, ze Stowarzyszenia Pomorskie w Unii Europejskiej. – Obecnie jesteśmy na etapie dyskusji teoretycznych, ale mam nadzieję, że uda nam się przejść do etapu praktycznego, w którym dyskutować będziemy już o konkretnych projektach – dodaje.
Co Pomorze może zaoferować?
Na polskich wodach Bałtyku nie ma obecnie żadnych elektrowni wiatrowych. Czy Pomorze może być pionierem w tej dziedzinie w Polsce? – Wykorzystując tak zwane Inteligentne Specjalizacje Pomorza na pewno możemy być ważnym ogniwem współpracy. W projekcie uczestniczą liczne pomorskie firmy, takie jak np. GSG Towers, czyli współorganizator warsztatów – informuje Magda Leszczyna-Rzucidło. Projekt jest oparty głównie o pierwszy obszar ISP czyli technologie offshore, które mają doprowadzić do powstania nowych rynków aktywności gospodarczej.
Smart Blue Regions
Warsztaty zostały zorganizowane w ramach projekty Smart Blue Regions. Jest to inicjatywa Unii Europejskiej związana z tak zwanym niebieskim wzrostem. Ta długoletnia strategia ma na celu wspieranie zrównoważonego wzrostu w całym sektorze gospodarki morskiej. Projekt Smart Blue Regions jest realizowany na obszarze całego Morza Bałtyckiego. Liderem projektu jest region Szlezwik-Holsztyn, a udział w nim biorą: województwo pomorskie, Skania, region Rygi, Ida-Viru w Estonii i Południowo-Zachodnia Finlandia. Dzięki współpracy w ramach Smart Blue Regions regiony bałtyckie mają szansę na podniesienie swojej konkurencyjności w gospodarce morskiej. To także ważna międzynarodowa platforma współpracy i wymiany doświadczeń. Projekt realizowany będzie do 2019 roku, a jego łączna wartosć to ponad 1,8 mln euro.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych