pc
We wtorek rząd ma zająć się projektem ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej. Wprowadzenie nowych przepisów ma stworzyć zgodny z regulacjami międzynarodowymi system nadzoru nad statkami żeglugi śródlądowej.
Wnioskodawcą projektu ustawy jest minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Dokument wykonuje prawo UE.
Wprowadzenie zmian przepisów wynika z konieczności dostosowania ich do wyroków Naczelnego Sądu Administracyjnego dotyczących upoważnienia do wykonywania przeglądów technicznych statków oraz wdrożenia nowej dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 14 września 2016 r., ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej - można przeczytać w BIP Rady Ministrów. Termin wdrożenia dyrektywy unijnej upłynął 7 października 2018 r.
Jak podali autorzy nowych przepisów, ich wprowadzenie pozwoli na stworzenie prawidłowego i zgodnego z obowiązującymi regulacjami międzynarodowymi w tym zakresie, systemu nadzoru nad statkami żeglugi śródlądowej oraz uporządkuje kwestie dotyczące podmiotów upoważnionych do działania w imieniu administracji żeglugi śródlądowej.
Szeroki zakres proponowanych zmian powoduje konieczność przygotowania nowelizacji ustawy o żegludze śródlądowej - podkreślono.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych