pc
Rozpoczyna się budowa Systemu Informacji Przestrzennej w Administracji Morskiej (SIPAM). Przetarg na zarządzanie projektem ogłosiło Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Ma on umożliwić jednolity dostęp do danych przestrzennych dotyczących obszarów morskich. Termin składania ofert mija 7 lutego 2018 r. o godzinie 11.
Celem Projektu SIPAM jest stworzenie rozwiązania gwarantującego każdemu użytkownikowi dostęp do danych przestrzennych dotyczących obszarów morskich w jednolitym formacie zapewniającym wzajemną spójność. Dzięki temu zostanie zapewniona możliwość łączenia zbiorów danych przestrzennych oraz współdziałania usług danych przestrzennych w taki sposób, aby wynik był spójny, a wartość dodana zbiorów i usług danych przestrzennych została zwiększona. W ten sposób zostanie poprawiona jakość danych oraz zdolność rejestrów publicznych do wzajemnej wymiany danych.
Harmonizacja danych ma na celu usprawnienie działania administracji morskiej oraz podmiotów zewnętrznych poprzez szybki dostęp do jednolitych danych przestrzennych oraz łatwe ich wyszukiwanie. Dzięki budowie systemu informacji przestrzennej administracji morskiej możliwe będzie znaczące usprawnienie procesu aktualizacji danych w PRG (państwowy rejestr granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju) oraz uruchomienie usług udostępniających dane przestrzenne zgodnych ze standardami OGC (Open Geospatial Consortium).
Realizacja Projektu SIPAM wynika z procesu wprowadzania dyrektywy INSPIRE w obszarze przetwarzania danych przestrzennych przez jednostki administracji publicznej na różnych szczeblach. Działania realizowane w ramach budowy SIPAM związane są z wymogami Ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej, która nakazuje między innymi: tworzenie i udostępnianie danych infrastruktury przestrzennej; interoperacyjność i współdzielenie zbiorów danych przestrzennych; opracowanie i udostępnianie usług operujących na tych danych; współdziałanie jednostek administracji w celu opracowania wyżej wymienionych celów oraz innych zapisanych w ustawie – czytamy w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej realizuje projekt razem z urzędami morskimi w Gdyni, Słupsku i w Szczecinie. Jego koszt to 5 971 782 zł. Zakończenie prac przewidziano za niecałe 3 lata.
Szczegółowe informacje na temat powyższego przetargu tutaj.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law