pc
Handel, logistyka oraz budownictwo to branże, które najczęściej korzystały z leasingu w 2018 r. - podało w czwartek Biuro Informacji Kredytowej (BIK). Najwięcej firm, 38 proc., pochodziło z trzech województw: mazowieckiego, wielkopolskiego i śląskiego.
Według grupy BIK, liderami wśród branż sięgających w ub. roku po leasing były: handel hurtowy i detaliczny, transport i gospodarka magazynowa oraz budownictwo.
"Na koniec 2018 roku, 24 proc. aktywnych przedsiębiorstw w Polsce działało w branży handlu detalicznego i hurtowego. Wśród firm starających się o leasing stanowiły one 20 proc." - czytamy w raporcie Biura. Dodano, że firmy handlowe zazwyczaj leasingują samochody dostawcze i samochody dla przedstawicieli handlowych.
Przedsiębiorstwa transportowe, które w ub.r. stanowiły 7 proc. działających firm, odnotowały 18-proc. udział wśród ogółu wniosków składanych o udzielenie leasingu. W ten sposób firmy transportowe finansowały zakup floty samochodów ciężarowych tzw. TIR-ów - wynika z raportu.
"Pierwszą trójkę firm występujących w 2018 r. o leasing zamykają firmy z budowlanej, które za pomocą leasingu nabywają samochody dostawcze" - dodano.
Najwięcej firm występujących o leasing (38 proc.) to firmy z trzech województw: mazowieckiego, wielkopolskiego oraz śląskiego, co pokrywa się z geograficzną strukturą działalności gospodarczej w Polsce (40 proc.) - wskazano.
Biuro poinformowało, że prawie 75 proc. firm wnioskujących o kredyt to przedsiębiorstwa należące do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą; 16-proc. mają zaś spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Według BIK, "można powiązać to z faktem, że często występującą formą prawną w handlu, transporcie oraz budownictwie jest właśnie spółka z o.o.".
Grupa BIK (Biuro Informacji Kredytowej i Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor) powołując się na dane z raportu PwC i Związku Polskiego Leasingu "25 lat leasingu w Polsce" podało, że "wartość leasingu zwiększyła się w tym czasie z 1,5 mld zł do 83 mld zł, a branża wzrastała o około 19 proc. rocznie".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych