pc
Utworzenie jednego inspektoratu rybołówstwa morskiego zamiast dotychczasowych trzech - to cel nowelizacji ustawy o rybołówstwie morskim, która została podpisana przez prezydenta - poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta RP.
Ustawa tworzy nowy centralny organ administracji rządowej – Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego. Organ ten zastąpi działających dotychczas trzech okręgowych inspektorów rybołówstwa morskiego w Gdyni, Słupsku i Szczecinie. Takie rozwiązania ma pozwolić na poprawę sposobu funkcjonowania inspekcji rybołówstwa morskiego oraz na ujednolicenie procedur dzięki stosowaniu jednolitych standardów działania.
Główny Inspektor Rybołówstwa Morskiego odpowiedzialny będzie za monitoring przestrzegania przepisów o rybołówstwie morskim i organizację rynku rybnego, a także za koordynację działań Polski w ramach realizacji celów wspólnej polityki rybołówstwa.
Nowy organ będzie wykonywał swoje obowiązki poprzez Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego z siedzibą w Słupsku.
Główny Inspektor Rybołówstwa Morskiego będzie powoływany przez premiera na wniosek ministra właściwego do spraw rybołówstwa; a jego zastępców będzie powoływał minister ds. rybołówstwa na wniosek Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego.
Ponadto ustawa dostosowuje polskie przepisy do zmian prawa unijnego, a także umożliwia wymianę indywidualnych kwot połowowych pomiędzy armatorami statków rybackich.
Ustawa zmienia zasady prowadzenia rejestrów statków rybackich i pozwoleń na wykonywanie rybołówstwa oraz określa terminy na wydanie decyzji w postępowaniu o wydanie specjalnego zezwolenia połowowego i dodatkowej kwoty połowowej. Dodatkowo przedmiotowa ustawa wprowadza zakaz wykonywania rybołówstwa rekreacyjnego w trakcie zarybiania akwenu.
Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r. z pewnymi wyjątkami.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych