pc
Chciałbym, aby w tym roku rozmowy z Pocztą Polską ws. terenu pod Centralny Węzeł Logistyczny nabrały konkretów - powiedział PAP prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.
Poczta Polska do końca 2021 r. chce wybudować w regionie łódzkim Centralny Węzeł Logistyczny. PP szuka kilkudziesięciu hektarów dobrze skomunikowanego terenu.
"Rozmawiamy z Pocztą Polską o części naszej 55-hektarowej działki w regionie łódzkim" - przyznał Mamiński. "Nie chcemy jednak tego terenu sprzedać, zyskując jednorazowy przychód" - powiedział prezes PKP SA. "Naszą strategią jest takie zagospodarowanie nieruchomości, żeby w długim przedziale czasowym czerpać z niej zyski".
"Chciałbym, aby w tym roku rozmowy z Pocztą Polską ws. terenu pod Centralny Węzeł Logistyczny nabrały konkretów" - powiedział. "Już nie na zasadzie listu intencyjnego, tylko przejścia do realizacji wybranej formuły działalności gospodarczej" - zaznaczył.
Mamiński przyznał, ze działka jest bardzo dobrze skomunikowana. "Są tory kolejowe, obok przebiega autostrada" - opisał prezes. "Nie ukrywam, że działką zainteresowana jest także strona chińska. Według ich planów tam miałoby powstać centrum logistyczne dla tzw. jedwabnego szlaku" - przyznał.
"Sprawa działki nadal jest jeszcze otwarta. Jesteśmy gotowi do różnych przedsięwzięć, ale nie takich, które zakładają sprzedaż nieruchomości" - zaznaczył Mamiński.
Możliwość budowy Centralnego Węzła Logistycznego to jeden z kilkunastu projektów, przygotowywanych łącznie przez PKP SA oraz Pocztę Polską. "PP planuje tworzyć także małe punkty logistyczne w innych miastach. Prowadzimy szerokie dyskusje na ten temat. Z jednej strony otrzymujemy potrzeby Poczty Polskiej, na co nakładamy nasze możliwości gruntowe" - mówił. Dodał, że już powołano zespoły robocze, które nad tym pracują.
Centralny Węzeł Logistyczny PP ma powstać w okolicach Łodzi. Na kilkudziesięciohektarowym terenie ma powstać nowoczesny węzeł logistyczny, przystosowany do sortowania tak listów, jak i paczek. Jak mówił w grudniu ub. roku członek zarządu PP Paweł Skoworotko "pod dachem, na kilkunastu hektarach, zainstalowane zostaną m.in. trzypoziomowe maszyny logistyczne najnowszej generacji". Węzeł ma ruszyć w 2021 roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych