pc
Prezydent Ukrainy Petro Poroszenko przekazał przewodniczącemu Rady Europejskiej Donaldowi Tuskowi nazwiska Rosjan i nazwy okrętów uczestniczących w listopadowym ataku na jednostki ukraińskiej marynarki wojennej w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej.
Poroszenko spotkał się z Tuskiem w Brukseli, gdzie w czwartek rozpoczyna się dwudniowy szczyt UE. Jednym z tematów obrad będzie przedłużenie sankcji nałożonych na Rosję za jej agresję wobec Ukrainy.
W rozmowie ukraiński prezydent mówił o konieczności mocnej reakcji UE na rosyjski atak oraz na realizowaną przez Kreml strategię „pełzającej okupacji” Morza Azowskiego i Cieśniny Kerczeńskiej, która łączy jego wody z Morzem Czarnym.
„Prezydent Ukrainy zaapelował do przywódców UE o potępienie agresywnych działań Rosji, domaganie się wznowienia swobody ruchu statków oraz niezwłocznego uwolnienia 24 zatrzymanych (przez Rosję ukraińskich) marynarzy oraz trzech (ukraińskich) okrętów” – poinformowała administracja Poroszenki.
Ukraiński przywódca prosił także o wsparcie UE dla blokowanego przez Rosję wybrzeża Morza Azowskiego w jego kraju i przekazał listę projektów, które mogliby sfinansować europejscy partnerzy.
W rozmowie z Tuskiem poruszono jednocześnie temat niewypełniania przez Rosję mińskich porozumień w sprawie konfliktu w Donbasie na wschodzie Ukrainy, co – jak czytamy w komunikacie – rodzi konieczność uchwalenia przez Radę Europejską politycznej decyzji o przedłużeniu sankcji wobec Rosji od 31 stycznia 2019 roku.
25 listopada Rosja zaatakowała trzy niewielkie okręty ukraińskie, zmierzające do portu w Mariupolu nad Morzem Azowskim. Jednostki zostały ostrzelane, a członkowie ich załóg zatrzymani. W związku z incydentem Ukraina ogłosiła stan wojenny w obwodach przy granicy z Rosją, z Naddniestrzem w Mołdawii, gdzie stacjonują rosyjskie wojska, oraz na obszarach nad Morzem Czarnym i Morzem Azowskim.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych