pc
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zakończyła tworzenie siatki 70 zagranicznych placówek; przechodzimy do drugiego etapu - zaczynamy mierzyć jej skuteczność - powiedział we wtorek wiceprezes Agencji Wojciech Fedko. System oceny ma zacząć działać od II kw. 2019 r.
W planach PAIH na ten rok jest też zorganizowanie II Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą - zapowiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej wiceszef Agencji. Dodał, że drugim ważnym wydarzeniem, które ma się odbyć w Warszawie w październiku jest międzynarodowa konferencja inwestycyjna WAIPA (World Association of Investment Promotion Agencies). Jak podkreślił, PAIH jest członkiem komitetu sterującego i reprezentantem Unii Europejskiej w WAIPA.
"Będziemy gospodarzem tego kongresu. Z całego świata przyjadą reprezentanci takich organizacji jak nasza. Będzie ok. 350 przedstawicieli i równolegle obędzie się PAIH Expo II" - zaznaczył.
Dodał, że Agencja rozważa rozszerzenie PAIH Expo II o spotkania firm zagranicznych z przedsiębiorstwami z Polski. "Aktywnie będziemy ściągać firmy zagraniczne na spotkanie z polskimi przedsiębiorcami. Ci, którzy szukają partnerów do współpracy za granicą czy kontrahentów w Polsce będą mogli skorzystać" - podkreślił.
Jak zaznaczył wiceprezes PAIH, w ciągu ostatnich 28 miesięcy Agencja uruchomiła 70 zagranicznych biur handlowych (ZBH). Według przedstawionych we wtorek danych międzynarodowe placówki PAIH obsłużyły w 2018 r. ponad 10 tys. zapytań od polskich firm - najwięcej dotyczyło rynków: europejskiego (ponad 3 tys.), Ameryki Północnej i Południowej (ponad 2 tys.), Azji i Australii (ponad 1 tys.). Przełożyło się to, jak zaznaczył Fedko, na "ok. 1800 domkniętych kontraktów".
Podkreślił, że na świecie uruchomionych zostało 70 biur PAIiH. "Przechodzimy do drugiego etapu, będziemy mocno pracować nad skutecznością tej siatki" - powiedział. Wskazał, że "efektywność to główne hasło na 2019 r. i 2020 r.". Chodzi o skuteczną asystę polskim przedsiębiorcom w sprzedaży i inwestycjach za granicą oraz ściąganie do Polski "nowych inwestycji zagranicznych o wysokiej wartości dodanej" - wyjaśnił.
Miernikiem oceny ma być m.in. liczba obsłużonych firm przy pomocy ZBH i pozyskanych inwestorów. "To ma być system działający na korzyść polskiej gospodarki" - przekonywał.
W ciągu ostatnich miesięcy #PAIH uruchomiła #ZBH. Biura obsłużyły w 2018 r. ponad 10 tys. zapytań od #PL firm, co wg wiceprezesa W.#Fedko przełożyło się na ok. 1800 kontraktów. "Hasło na ten rok to efektywność" - mówi wiceszef Agencji. pic.twitter.com/RweICgtvrN
— PAIH (@PAIH_pl) 8 stycznia 2019
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego