pc
Umowa PGNiG na dostawy gazu skroplonego z Port Arthur LNG to kolejny krok w kierunku realizacji strategii polskiego państwa uniezależnienia się od jednego dostawcy energii - w tym przypadku gazu ziemnego - powiedział pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski.
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zawarło wiążącą umową długoterminową na dostawy gazu skroplonego LNG z firmą Port Arthur LNG, LLC, spółką zależną Sempra LNG & Midstream, LLC - poinformowała w środę spółka. Dodano, że umowa zakłada zakup przez PGNiG ok. 2 mln ton LNG rocznie przez 20 lat.
"To jest kolejny krok, który jest dokonywany przez PGNiG, zarząd PGNiG, w stronę realizacji strategii, tej długofalowej, długoterminowej strategii polskiego państwa, która zakłada uniezależnienie się od jednego, monopolistycznego dostawcy energii, w tym przypadku gazu ziemnego" - powiedział w środę Naimski.
Jak dodał, PGNiG buduje portfel kontraktów przyszłościowych i długoterminowych.
"To jest strategia, która jest czytelna, taktyka, która prowadzi do tego, że mamy kolejną umowę z amerykańskim dostawcą, która będzie realizowana przez 20 lat i jest komplementarna w stosunku do tego, co robimy w Polsce w dziedzinie rozbudowy infrastruktury" - zaznaczył.
Jak mówił, rozbudowa gazoportu, terminala LNG w Świnoujściu, "to jest nasz projekt strategiczny".
"To jest element szerszej strategicznej współpracy, którą mamy nadzieję kontynuować i rozwijać między Polską i Stanami Zjednoczonymi. Współpracy, która jest wielowarstwowa, wielopłaszczyznowa. To jest jeden z fundamentów, ważny fundament polskiego bezpieczeństwa. I zaopatrzenie w energię, (...) jest elementem bardzo istotnym" - dodał.
Naimski odczytał list prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego, w którym szef PiS podkreślił, że "PGNiG zawiera kolejne porozumienie służące poprawie naszego bezpieczeństwa energetycznego, a które to jest jednym ze strategicznych zadań rządu Prawa i Sprawiedliwości".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych