336 mln zł na remonty, utrzymanie i zarządzanie drogami krajowymi i wojewódzkimi w miastach i powiatach oraz utrzymanie rzecznej przeprawy promowej w Świnoujściu przeznaczył w br. resort infrastruktury i budownictwa z tzw. rezerwy subwencji ogólnej.
Rezerwa subwencji ogólnej funkcjonuje od 1999 r. Corocznie środki dzielone są według ściśle ustalonych kryteriów uzgodnionych wspólnie przez stronę rządową i samorządową. Rezerwa jest tworzona co roku w budżecie państwa na podstawie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Dysponentem środków jest minister właściwy do spraw finansów publicznych, działający w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu, po zasięgnięciu opinii reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego.
Jak wskazało w czwartkowym komunikacie ministerstwo infrastruktury i budownictwa, dostępna w 2016 r. kwota – 336 mln zł - została w całości przeznaczona na dofinansowanie inwestycji drogowych i rzecznych w 169 jednostek samorządu terytorialnego.
Środki zostały przeznaczane na dofinansowanie inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu, na remont, utrzymanie, ochronę i zarządzanie drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu, utrzymanie rzecznej przeprawy promowej w Świnoujściu.
W ramach rozdysponowanych środków 27,3 mln zł trafiło do 12 województw, 120,6 mln zł przekazano 119 powiatom, a 38 prezydentów miast na prawach powiatów otrzymało dofinansowanie na kwotę 165,1 mln zł, zaś prezydent Świnoujścia na utrzymanie rzecznej przeprawy promowej 23 mln zł.
Poziom dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej to 50 proc. wartości danego zadania.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych