pc
„Trzeba dbać o swoje interesy; nie pełzać na kolanach” – oświadczył prezydent Białorusi Alaksandr Łukaszenka w piątek podczas wizyty w Nowopołocku, odnosząc się do negocjacji z Rosją ws. rekompensat związanych z zanieczyszczoną ropą w rurociągu Przyjaźń.
„Nie należy krzyczeć, atakować itd., ale swoich interesów należy pilnować. Nie należy pełzać na kolanach, a usiąść i biznesowo to załatwić” – mówił Łukaszenka, który odwiedził rafinerię Naftan w Nowopołocku.
Zwracając się do jej dyrektora, powiedział: „Jesteś biznesmenem, dyrektorem przedsiębiorstwa. Masz myśleć o maksymalnych efektach, nieważne, czy chodzi o produkcję, sprzedaż, marketing czy rekompensatę strat”.
W kwietniu do rurociągu Przyjaźń na terytorium Białorusi i innych krajów, w tym Polski i Ukrainy, trafiła zanieczyszczona ropa z Rosji. Dwie białoruskie rafinerie zmuszone były zmniejszyć pobór ropy i produkcję, ponosząc ogromne straty. Białoruskie władze, w tym prezydent, mówiły o ogólnych stratach w skali kraju na poziomie kilkuset milionów dolarów.
Łukaszenka powiedział w piątek, że widział „w mediach”, iż niektóre kraje domagają się odszkodowań do 800 mln dol. „My przecież najbardziej ucierpieliśmy, a nam mówią: co tam, Białorusini, im się nic nie stało. Jak to? Dlatego trzeba monitorować i pilnować, dlaczego jednym płacą np. 800 mln dol., a nam – 20 mln, chociaż najbardziej ucierpieliśmy” – powiedział.
Odszkodowań od strony rosyjskiej domagają się także inne poszkodowane kraje, w tym Polska.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych