Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) podaje, że Konwencja BWT (Konwencja o Kontroli i Postępowaniu z Wodami Balastowymi i Osadami na Statkach – Requirements and Latest Systems of Ballast Water Treatment) nie wejdzie jeszcze w życie.
IMO zaangażowało IHS Maritime & Trade, jako partnera w proces sprawdzania danych tonażowych, które pozwolą ustalić, czy założenia konwencji BWM zostały spełnione. I choć proces ten potrwa jeszcze maksymalnie trzy tygodnie, IMO już dziś potwierdza, że jest w stanie potwierdzić, że listopadowe dokumenty ratyfikacyjne nie doprowadzą do wejścia w życie konwencji.
IMO przekazało, że fala ratyfikacji w listopadzie 2015 roku, która doprowadziła do faktu, że 47 krajów ratyfikowało konwencję, czyli znacznie więcej niż 30 wymaganych, jednak nie wystarczy. Obecnie całkowity tonaż wspomnianych 47 państw obejmuje 34,56 procent tonażu światowego z 35 procent wymaganego, do wejścia konwencji w życie.
Sekretarz generalny IMO, Kitack Lim, podkreślił, że ostatnie ratyfikacje przesunęły konwencję BWM bardzo blisko do wejścia w życie, jednakże jest to dalej poziom niewystarczający.
Opóźnienia wejścia konwencji wynikają z nie ratyfikowania ustawy m.in. przez niektóre kraje o dużych flotach handlowych.
Jednakże, już dziś armatorzy są zachęcani do zainstalowania niezbędnych systemów i ustanawiania procedur operacyjnych, zgodnie z przepisami i normami IMO, tak żeby konwencja BWM po ostatecznym wdrożeniu, mogła szybko i sprawnie zostać wcielona w życie.
Zmiany w konwencji, które miałyby być realizowane po jej wejściu w życie, będą omawiane na najbliższym posiedzeniu Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego w kwietniu 2016 roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych