pc
Grecki minister obrony narodowej Panos Kammenos oznajmił, że 7 tys. żołnierzy zostanie skierowanych na wyspy we wschodniej części Morza Egejskiego i i na tereny przy granicy z Turcją - podaje w czwartek turecki dziennik "Hurriyet".
Zapowiedź ta padła w środę, w czasie wzmożonego napięcia na linii Ateny-Ankara.
Kammenos określił Turcję jako "wroga, który nadal nas prowokuje" i ogłosił, że nakazał wysłanie 3,5 tys. dodatkowych żołnierzy na wyspy na Morzu Egejskim i kolejne 3,5 tys. na tereny przygraniczne na północnym wschodzie Grecji.
"Jeśli mają odwagę, niech ośmielą się odebrać nam choć jeden centymetr naszego terytorium (...), a zjednoczeni Grecy ich rozgromią" - powiedział Kammenos podczas ćwiczeń rezerwistów na wyspie Ikaria, we wschodniej części Morza Egejskiego.
"Cały naród grecki musi być czujny, stawiając czoło przeciwnikowi, wrogowi, który nas nadal prowokuje" - powiedział Kammenos.
"Nie boimy się i nie padniemy na kolana z powodu ich prowokacji, gróźb i obelg. One tylko czynią nas silniejszymi" - dodał.
Kammenos stoi na czele niewielkiej prawicowej partii Niezależni Grecy, która jest koalicyjnym partnerem w rządzie lewicowego premiera Aleksisa Ciprasa.
Spór Grecji i Turcji dotyczy granic na Morzu Egejskim, a także poszukiwań podmorskich złóż gazu ziemnego w wodach u wybrzeży podzielonego od 1974 roku Cypru.
Ankara i Ateny roszczą sobie prawa do niezamieszkanych wysp archipelagu Dodekanez, leżących w odległości 3 km od najbliższej wyspy Grecji i 7 km od tureckiego wybrzeża. W styczniu 1996 roku w tej części Morza Egejskiego doszło do poważnego kryzysu, który omal nie doprowadził do konfliktu zbrojnego.
W połowie lutego w pobliżu skalistej wysepki Imia (po turecku Kardak) okręt patrolowy tureckiej straży przybrzeżnej staranował łódź greckiej straży przybrzeżnej, uszkadzając rufę jednostki.
Relacje między krajami pogorszyły się po 1 marca, po aresztowaniu dwóch greckich żołnierzy, którzy patrolując granicę z Turcją przypadkowo weszli na terytorium tego kraju, gubiąc drogę z powodu złych warunków atmosferycznych. Są przetrzymywani w Turcji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych