pc
Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) zatwierdziło wniosek o dofinansowanie budowy wielozadaniowego statku ratowniczego dla Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (MSPiR) - poinformowało w piątek CUPT.
Całkowity koszt projektu to 280 mln zł, w tym wysokość dofinansowania z UE - 238 mln zł.
Jak poinformowało CUPT, wielozadaniowy statek, który uzupełni flotę MSPiR, będzie wykorzystywany podczas akcji poszukiwawczych i ratowniczych. Jednostka wyposażona zostanie w specjalistyczny sprzęt medyczny, będzie też przystosowana do działań w warunkach skażenia atmosfery, zwalczania zagrożeń chemicznych na morzu, gaszenia pożarów na statkach, a także holowania i asysty ratowniczej.
Centrum podało, że doposażenie MSPiR w wielozadaniowy statek ratunkowy znacznie zwiększy zdolności operacyjne służb ratowniczych. Chodzi m.in. o skrócenie czasu dotarcia do najdalszego miejsca w polskiej strefie reagowania i zwiększenie zdolności do podejmowania rozbitków jednorazowo.
Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2017-2022 i stanowi jeden z etapów tworzenia kompleksowego systemu ratownictwa na należącym do polskiej strefy reagowania obszarze Morza Bałtyckiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych