pc
Podczas 5. edycji Międzynarodowego Kongresu Morskiego, który odbędzie się w dniach 8-9 czerwca w Szczecinie, organizatorzy chcą rozwijać dotychczas przyjętą formułę. W czasie debat, prezentacji i dyskusji poruszone zostaną najistotniejsze problemy branży. Kongres ma stać się ważnym elementem procesu odbudowy przemysłu stoczniowego, żeglugi morskiej i śródlądowej. Będzie miał też swój wkład w rozwój morskiego szkolnictwa wyższego, średniego i zawodowego.
Kongres rozpocznie się międzynarodową debatą pn. „Żegluga śródlądowa w polityce rozwoju korytarzy transportowych państw Grupy Wyszehradzkiej” z udziałem ministrów V4 odpowiedzialnych za żeglugę i transport. W tegorocznej edycji oprócz żeglugi śródlądowej równie ważnym tematem będzie szeroko rozumiana edukacja morska, zarówno na szczeblu szkolnictwa wyższego, średniego, jak i zawodowego. Istotną część programu kongresu stanowić będą również zagadnienia prawne, kwestie bezpieczeństwa czy ochrony środowiska.
Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie doczekał się już czterech edycji. W tym czasie w stolicy Pomorza Zachodniego spotkali się i dyskutowali przedstawiciele świata polityki, przemysłu oraz nauki. Od podstaw zostały zbudowane platforma dla międzynarodowej współpracy branży morskiej i forum do dyskusji dla szeroko pojętej gospodarki morskiej.
Idea Kongresu, jaka zrodziła się wśród jego pomysłodawców, zakładała umożliwienie spotkania w jednym miejscu europejskich specjalistów, zorganizowanie prelekcji praktyków na co dzień działających w branży, dobieranie tematyki kolejnych kongresów wspólnie z reprezentantami branży, którzy najlepiej znają jej wyzwania i potrzeby. Cele, jakie postawiły przed sobą organizując Kongres Polska Żegluga Morska oraz Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie to budowa platformy dla międzynarodowej współpracy branży morskiej, forum do dyskusji dla gospodarki morskiej, a także rozwiązywanie problemów wspólnych dla całej branży.
Co roku w czerwcu stolica Pomorza Zachodniego staje się morską stolicą Europy. Kongres Morski na stałe wpisał się również w kalendarz wydarzeń branży morskiej w Polsce.
Formularz rejestracyjny dostępny jest tutaj.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku