pc
Podczas 5. edycji Międzynarodowego Kongresu Morskiego, który odbędzie się w dniach 8-9 czerwca w Szczecinie, organizatorzy chcą rozwijać dotychczas przyjętą formułę. W czasie debat, prezentacji i dyskusji poruszone zostaną najistotniejsze problemy branży. Kongres ma stać się ważnym elementem procesu odbudowy przemysłu stoczniowego, żeglugi morskiej i śródlądowej. Będzie miał też swój wkład w rozwój morskiego szkolnictwa wyższego, średniego i zawodowego.
Kongres rozpocznie się międzynarodową debatą pn. „Żegluga śródlądowa w polityce rozwoju korytarzy transportowych państw Grupy Wyszehradzkiej” z udziałem ministrów V4 odpowiedzialnych za żeglugę i transport. W tegorocznej edycji oprócz żeglugi śródlądowej równie ważnym tematem będzie szeroko rozumiana edukacja morska, zarówno na szczeblu szkolnictwa wyższego, średniego, jak i zawodowego. Istotną część programu kongresu stanowić będą również zagadnienia prawne, kwestie bezpieczeństwa czy ochrony środowiska.
Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie doczekał się już czterech edycji. W tym czasie w stolicy Pomorza Zachodniego spotkali się i dyskutowali przedstawiciele świata polityki, przemysłu oraz nauki. Od podstaw zostały zbudowane platforma dla międzynarodowej współpracy branży morskiej i forum do dyskusji dla szeroko pojętej gospodarki morskiej.
Idea Kongresu, jaka zrodziła się wśród jego pomysłodawców, zakładała umożliwienie spotkania w jednym miejscu europejskich specjalistów, zorganizowanie prelekcji praktyków na co dzień działających w branży, dobieranie tematyki kolejnych kongresów wspólnie z reprezentantami branży, którzy najlepiej znają jej wyzwania i potrzeby. Cele, jakie postawiły przed sobą organizując Kongres Polska Żegluga Morska oraz Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie to budowa platformy dla międzynarodowej współpracy branży morskiej, forum do dyskusji dla gospodarki morskiej, a także rozwiązywanie problemów wspólnych dla całej branży.
Co roku w czerwcu stolica Pomorza Zachodniego staje się morską stolicą Europy. Kongres Morski na stałe wpisał się również w kalendarz wydarzeń branży morskiej w Polsce.
Formularz rejestracyjny dostępny jest tutaj.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych