PMK
Royal Caribbean Cruises w środę uruchomiło ofertę obligacji o wartości 3,3 miliarda dolarów, zastawiając 28 swoich statków jako zabezpieczenie i przewidując duże straty w pierwszym kwartale. Pandemia COVID-19 doprowadziła ten sektor do wirtualnego zatrzymania.
Royal Caribbean, która została zmuszona do zawieszenia rejsów na całym świecie i cięcia około 26% amerykańskiej siły roboczej, powiedziała, że kryzys zdrowotny obniżył jej dochód netto o około 453 miliony dolarów.
Akcje armatora wycieczkowego, które spadły w tym roku o ponad 72%, zmniejszyły się o dodatkowe 4% we wczesnym handlu.
Firma spodziewa się odnotować wstępną stratę netto w pierwszym kwartale w wysokości 1,44 miliarda USD w porównaniu z zyskiem 249,7 miliona USD rok wcześniej, przygotowując się do obniżenia wartości swojej jednostki Silversea Cruises i kilku statków o 1 miliard USD do 1,3 miliarda USD.
Wstępne całkowite przychody za trzy miesiące zakończone 31 marca spadły o 16,7% do 2 miliardów USD.
Firma skorzysta z nowej oferty obligacji prywatnych na spłatę 2,35 miliarda dolarów umowy kredytu na 364 dni z Morgan Stanley.
Wcześniej w maju konkurent RCC, Norwegian Cruise Line, zebrał ponad 2,2 miliarda dolarów dzięki ofertom zadłużenia i akcji, co dało mu bardzo potrzebne środki na przetrwanie przez co najmniej 18 miesięcy. Firma wykorzystała dwa ze swoich statków i dwie prywatne wyspy jako zabezpieczenie oferty zadłużenia.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania