W zeszłym tygodniu po raz kolejny mogliśmy podziwiać transport na największym na świecie ciężarowcu półzanurzalnym – Dockwise Vanguard. Należąca do holenderskiego armatora Dockwise jednostka przewoziła statek FPSO (pływający terminal gazu i ropy) należący do malezyjskiej firmy Bumi Armada z Rotterdamu do Batam (Indonezja).
Vanguard to unikatowa jednostka, która jest w stanie przewozić ładunki o wadze nawet 110 tys. ton. Ciężarowiec jest używany do przenoszenia obiektów offshore czy statków. Jednostka mierzy 275 metrów długości i 70 m szerokości. Odznacza się również unikatowym designem – przykładowo brak na niej brak tradycyjnego dzioba.
Vanguard jest za to przygotowany na zalewanie go falami, dzięki technice przepływu wody. Na jednostkę można też załadować towary wielkogabarytowe, dużo dłuższe od samego ciężarowca. Statek jest obsługiwany przez 40 członków załogi. Jednostka została wybudowana w 2012 roku w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries. Kosztował ok. 240 mln dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania