• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Zadłużony litewski przewoźnik przedłużył czarter na dwa tankowce

PMK

22.06.2016 09:07 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Zadłużony litewski przewoźnik przedłużył czarter na dwa tankowce

Partnerzy portalu

Zadłużony litewski przewoźnik przedłużył czarter na dwa tankowce - GospodarkaMorska.pl

Litewski armator, Lithuanian Shipping Company (LSC), uratował dwie jednostki przed sprzedażą. Bliski bankructwa zakład zdobył na ten cel pożyczkę od Crédit Agricole Corporate and Investment Bank.

Pożyczka w wysokości 33,2 mln dolarów pokryje koszty czarteru jednostek na dwa kolejne lata. Omawiane statki to Latgale i Zemgale, używane do transportu ropy i produktów chemicznych. Tankowce zostały wybudowane w 2011 roku w koreańskiej stoczni Hyndai Mipo Dockyard.

W lutym w ramach spłaty długu LCS rozpoczął sprzedaż swoich masowców. Pięć jedostek zostało wystawionych na sprzedaż zgodnie z postanowieniem Sądu Okręgowego w Kłajpedzie.

Wystawione statki to: Venta (24 tys. dwt, 1,9 mln euro), Deltuva (16,9 tys. dwt, 1,5 mln euro), Romuva (17,8 dwt, 1,7 mln euro), Raguva (16,9 tys. dwt, 1,6 mln euro) oraz Voruta (17,8 tys. dwt, 1,7 mln euro). Litewskiemu, państwowemu armatorowi udało się dotychczas sprzedać trzy z nich: Romuvę (za 2,17 mln euro), Vorutę (za 2,25 mln euro) oraz Deltuvę (za 1,7 mln euro).

Proces upadłościowy w LSC rozpoczął się w grudniu 2015 roku, po tym jak kłopoty finansowe spowodowały gigantyczne zadłużenie armatora.

Taki stan trwał od 2008 roku, a ostatnie wyniki wskazywały na straty rzędu 20 mln euro. Zadłużenie litewskiego przewoźnika doprowadziło do zatrzymania części ich jednostek przez wierzycieli.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.