PMK
Litewski armator, Lithuanian Shipping Company (LSC), uratował dwie jednostki przed sprzedażą. Bliski bankructwa zakład zdobył na ten cel pożyczkę od Crédit Agricole Corporate and Investment Bank.
Pożyczka w wysokości 33,2 mln dolarów pokryje koszty czarteru jednostek na dwa kolejne lata. Omawiane statki to Latgale i Zemgale, używane do transportu ropy i produktów chemicznych. Tankowce zostały wybudowane w 2011 roku w koreańskiej stoczni Hyndai Mipo Dockyard.
W lutym w ramach spłaty długu LCS rozpoczął sprzedaż swoich masowców. Pięć jedostek zostało wystawionych na sprzedaż zgodnie z postanowieniem Sądu Okręgowego w Kłajpedzie.
Wystawione statki to: Venta (24 tys. dwt, 1,9 mln euro), Deltuva (16,9 tys. dwt, 1,5 mln euro), Romuva (17,8 dwt, 1,7 mln euro), Raguva (16,9 tys. dwt, 1,6 mln euro) oraz Voruta (17,8 tys. dwt, 1,7 mln euro). Litewskiemu, państwowemu armatorowi udało się dotychczas sprzedać trzy z nich: Romuvę (za 2,17 mln euro), Vorutę (za 2,25 mln euro) oraz Deltuvę (za 1,7 mln euro).
Proces upadłościowy w LSC rozpoczął się w grudniu 2015 roku, po tym jak kłopoty finansowe spowodowały gigantyczne zadłużenie armatora.
Taki stan trwał od 2008 roku, a ostatnie wyniki wskazywały na straty rzędu 20 mln euro. Zadłużenie litewskiego przewoźnika doprowadziło do zatrzymania części ich jednostek przez wierzycieli.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?