Irish Continental Group (ICG), firma będąca właścicielem Irish Ferries, odnotowała wzrost przychodów o 9,6 % w ubiegłym roku, do poziomu 290,1 miliona euro.
Działalność promowa ICG’s przyniosła 14-procentowy wzrost przychodów, natomiast działalność kontenerowo-terminalowa wykazała wzrost o 2,6%. Wynik przed opodatkowaniem i odliczeniem amortyzacji (EBITDA) wzrósł o 2,6 procenta do poziomu 50,5 miliona euro.
Wzrost został spotęgowany poprzez dodanie do floty Irish Ferries nowego statku „Epsilon”. Nowa jednostka pozwoliła na 18 dodatkowych rejsów w tygodniu między Dublinem a Holyhead, a także jedną w tygodniu podróż między Dublinem i Francją. Na wynik miały również wpływ wyższe koszty paliwa spowodowane powiększeniem floty, chociaż bazowe ceny paliw były niższe.
ICG przeprawia pasażerów, samochody i transport ciężarowy na trasach między Irlandią, Wielką Brytanią i kontynentem europejskim.
John B McGuckian, prezes Irish Continental Group komentuje, iż w czwartym kwartale był widoczny silny impuls wzrostowy, który jest kontynuowany na początku 2015 roku. Daje to firmie pewność dobrych wyników w 2015 roku, oczywiście pod warunkiem niewystąpienia nieprzewidzianych sytuacji i przy założeniach stałości niskich cen ropy naftowej.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja