Paweł Kuś
W piątek w gdańskim Porcie Północnym przeprowadzono operację testowana jednego z dźwigów w terminalu importowym. Zadanie podjęła się firma Hansa Loadtest Baltic przy pomocy niecodziennej metody.
Badanie udźwigu odbyło się za pomocą specjalnych worków wodnych. Taka metoda jest wykorzystywana przy badaniu dźwigów, suwnic, żurawi oraz wszelkiego innego sprzętu podnośnego. Mają one zastosowanie nie tylko w przemyśle stoczniowym czy przeładunkach portowych ale również w innych gałęziach przemysłu oraz projektach inżynieryjnych.
Dźwig przeszedł dwie próby: statyczną i dynamiczną. Pierwsza z nich odbyło się na ciężarze 140, a druga 180 ton. Cała operacja trwała tylko kilka godzin. Woda w workach pochodziła z morza i została doprowadzona poprzez pompę zanurzeniową.
- Zaletą tego rozwiązania jest bezpieczeństwo samego urządzenia. Dzięki użyciu worków, które napełaniamy wodą, możemy powoli dokładać ciężar do próby. Dużym plusem jest także szybkość operacji, bo przywiezienie worków wymaga tylko kilku palet. W przypadku stałych obciążeń cała operacja logistyczna jest dużo trudniejsza - przekonuje Anna Łaciak z Hansa Loadtest Baltic.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania