Obecna dominacja St. Petersburga wśród rosyjskich portów nie podlega wątpliwości – przeładowywanych jest tam aż 45 proc. wszystkich kontenerów w Rosji. To niedługo może się zmienić, gdyż inne porty zapowiadają potężne inwestycje.
W ciągu najbliższych lat większe znaczenie będzie miał terminal Ust-Ługa, a w przyszłości wiele można się spodziewać po porcie Bronka. W tym roku zakończył się pierwszy etap budowy tego obiektu. Obsługuje zarówno kontenery, jak i na naczepy - ro/ro. Posiada również centrum logistyczne do obsługi pakowania i magazynowania. Jego powierzchnia obejmuje w sumie 107 hektarów. Terminal kontenerowy oferuje pięć miejsc do cumowania. Nabrzeża o długości 630 metrów umożliwiają obsługę trzech jednostek jednocześnie. Terminal ro/ro obejmuje 57 ha powierzchni. Roczna zdolność przeładunkowa portu wynosi 1,45 mln TEU terminalu kontenerowego oraz 260 000 jednostek terminalu ro/ro. Na razie port dysponuje basenami o głębokości 14,4 metrów, obsługiwane więc są statki typu post-Panamax.
W budowę portu Rosjanie zainwestowali do tej pory około 400 mln euro. - Bronka jest projektem partnerstwa publiczno-prywatnego, z napływem środków publicznych i prywatnych. Nie koncentrujemy się wyłącznie na obsłudze statków, ale także chcemy stworzyć centrum usług logistycznych, które wygenerują wartość dodaną w związku z bliskim sąsiedztwem portu Sankt Petersburg.
Bronka ma przynieść znaczącą ulgę dla Petersburga, największego portu bałtyckiego Rosji. Rosjanie liczą, że mimo nałożonych na ich kraj sankcji handlowych, Port Bronka w ciągu najbliższych kilku lat będzie się systematycznie rozwijał. Szczególne nadzieje na szybki rozwój pokładają w nawiązanej niedawno współpracy marketingowej z Portem Hamburg. - Niemiecki port stwarza wspaniałe możliwości do budowania kontaktów naszych firm transportowych i logistycznych oraz importerów i eksporterów w handlu i przemyśle. Niemcy będą nas w tych działaniach wspierać - skomentował Dmitrij Mikhaltschenko, dyrektor Portu Bronka.
Władz Portu Bronka nie zniechęca obecnie załamanie przeładunków w rosyjskich portach, wywołane wzajemnymi sankcjami gospodarczymi krajów zachodnich i Federacji. W ciągu pierwszych 8 miesięcy przeładowano w nich 1,32 mln TEU, o 30,9 proc, mniej niż w 2014 roku.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie