• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Powstanie kładki na Ołowiance opóźni się o kolejne miesiące

19.10.2015 08:05 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Powstanie kładki na Ołowiance opóźni się o kolejne miesiące
Powstanie kładki na Ołowiance opóźni się o kolejne miesiące - GospodarkaMorska.pl

Kiedy pod koniec kwietnia słoweńska firma Ponting, odpowiedzialna za projekt przejścia między Śródmieściem a Ołowianką, dostarczyła plan budowy kładki, ruszyła procedura wydawania pozwoleń na budowę. Wydawało się,  że realizacja projektu rozpocznie się lada dzień. Niestety przesunęła się o kolejny rok i rozpocznie się najwcześniej na przełomie I i II kwartału 2016 roku.      

Już od 11 lat toczy się debata nad powstaniem kładki. Zdania gdańszczan w tej kwestii są mocno podzielone. W maju Towarzystwo Opieki nad Zabytkami i Stowarzyszenie Nasz Gdańsk zgłosiły się do Małgorzaty Omilanowskiej, minister kultury i dziedzictwa narodowego, zwierzchniczki pomorskiego konserwatora, z odwołaniem od jego pozytywnej decyzji w sprawie budowy.

W dokumencie tym TOnZ powołało się na decyzję wojewódzkiego konserwatora zabytków w Gdańsku z 1947 roku, zgodnie z którą terytorium miasta objęte jest XVII wiecznymi obwałowaniami i miasto uznane zostało za zabytek i pomnik historii. Ich zdaniem kładka będzie przeszkodą nawigacyjną ruchu morskiego, a jej powstanie zrujnuje walory historycznego krajobrazu.

Ministerstwo znalazło w decyzji konserwatora błędy formalne i zwróciło ją do uzupełnienia. Wykazano m.in., że wniosek nie ujmował sposobu dysponowania wszystkimi działkami w rejonie oddziaływania oraz że uzasadnienie w decyzji konserwatora było zbyt lakoniczne.

Realizacja projektu, która miała ruszyć jeszcze w rym roku, będzie więc musiała poczekać kilka miesięcy.

Dodajmy, że kładka ma łączyć ul. Rycerskiej z Ołowianką. Będzie się otwierać i zamykać w czasie około 2 minut, jej wygląd ma sprawiać wrażenie lekkości. Za pomysł odpowiedzialna jest słoweńska firma Ponting, która w 2013 roku wygrała międzynarodowy konkurs architektoniczny organizowany przez Gdańsk, a prace projektowe zostały zlecone firmie Mosty Gdańsk. Koszt budowy kładki wynosić ma maksymalnie 13 mln zł. Koszty zostaną podzielone na Urząd Miejski i Urząd Marszałkowski, które dadzą wkład finansowy po 3 mln każda, elektrociepłownia EDF Wybrzeże, przeznaczy na ten cel 7 mln zł.

Bollore Logistics
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38725,00 $ tona -0,80% 27 paź
 Cynk 3385,00 $ tona -2,03% 27 paź
 Aluminium 2703,00 $ tona -4,49% 27 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.