Projekt LNG Master Plan dla kanału żeglugowego Ren-Men-Dunaj, którego celem było promowanie wykorzystywania LNG jako paliwa alternatywnego, został uroczyście zakończony w Rotterdamie w połowie grudnia ubiegłego roku.
W ramach programu, port w Antwerpii wraz z 32 innymi partnerami z całej Europy przyczynił się do promowania LNG jako czystszego paliwa dla żeglugi śródlądowej, w tym barek. Działania te można podzielić na dwie części, a mianowicie: zachęcanie operatorów łodzi do używania LNG oraz umożliwianie im przewożenia tego rodzaju paliwa tak, aby było dostępne dla przemysłu i innych środków transportu.
Wraz z końcem Master Planu, historia rozwoju LNG jest jednak daleka od zakończenia, bowiem projekt stanowi obiecujący wstęp dla nowych inicjatyw. Wkrótce w porcie w Antwerpii ma rozpocząć się budowa stacji tankowania LNG dla barek w ramach umowy koncesyjnej podpisanej na początku 2016 roku.
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki