Projekt LNG Master Plan dla kanału żeglugowego Ren-Men-Dunaj, którego celem było promowanie wykorzystywania LNG jako paliwa alternatywnego, został uroczyście zakończony w Rotterdamie w połowie grudnia ubiegłego roku.
W ramach programu, port w Antwerpii wraz z 32 innymi partnerami z całej Europy przyczynił się do promowania LNG jako czystszego paliwa dla żeglugi śródlądowej, w tym barek. Działania te można podzielić na dwie części, a mianowicie: zachęcanie operatorów łodzi do używania LNG oraz umożliwianie im przewożenia tego rodzaju paliwa tak, aby było dostępne dla przemysłu i innych środków transportu.
Wraz z końcem Master Planu, historia rozwoju LNG jest jednak daleka od zakończenia, bowiem projekt stanowi obiecujący wstęp dla nowych inicjatyw. Wkrótce w porcie w Antwerpii ma rozpocząć się budowa stacji tankowania LNG dla barek w ramach umowy koncesyjnej podpisanej na początku 2016 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania