• <
bulk_cargo_port_szczecin

Nowy terminal LNG z Dunkierki po raz pierwszy przyjął gazowiec (wideo)

PMK

20.07.2016 10:49 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowy terminal LNG z Dunkierki po raz pierwszy przyjął gazowiec (wideo)

Partnerzy portalu

Nowy terminal LNG z Dunkierki po raz pierwszy przyjął gazowiec (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Gazowiec Madrid Spirit został pierwszą jednostką, która zawinęła do terminalu LNG we francuskiej Dunkierce. Statek na pokładzie przywiózł 130 tys. m3 gazu LNG pochodzącego z nigeryjskiego Bonny.

Wybudowana w 2004 w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) jednostka ma 284 m długości i 42,5 m szerokości. Nośność gazowca to z kolei 77213 dwt.

Niedługo po Madrid Spirit kolejna jednostka ma w sierpniu odwiedzić nowy terminal. Dzięki niej uda się do końca przeprowadzić testy instalacji. Pierwsza dostawa komercyjna miałaby dotrzeć tam pod koniec września.

Uroczystość oddania nowego terminala odbyła się 17 marca. Budowa pochłonęła w sumie 14,88 miliona euro, z czego 12,88 miliona euro na ten cel przeznaczył port w Dunkierce, a 2 miliony euro dołożył DFDS. Projekt otrzymał też dofinansowanie ze środków europejskich w wysokości ponad miliona euro. Dzięki temu powstał m.in. nowy budynek, w którym mieści się kasa biletowa, biuro administracyjne oraz zaplecze kadrowe. Pojawiły się też nowe zabezpieczenia przy punkcie odpraw. Renowacji poddane zostały strefy oczekiwania dla zmotoryzowanych. W tej części zainstalowano olbrzymi ekran, który wyświetla aktualne komunikaty dla pasażerów. Cała powierzchnia terminala zwiększyła się z dotychczasowych 10 do 17 hektarów.
 
Nowy terminal to 11 pasów wjazdowych, w tym jeden dla autokarów, oraz wyraźne oddzielenie pasów przeznaczonych dla pojazdów osobowych oraz ciężarowych. Przebudowane zostały wszystkie instalacje, z których korzystają kontrolerzy. Poprawiono też inne zabezpieczenia (wydłużono ogrodzenie i udoskonalono system monitoringu).
 
Wśród głównych celów, jakie przyświecały projektowi, było: zmniejszenie czasu załadunku oraz rozładunku poprzez upłynnienie całego procesu, poprawienie bezpieczeństwa, lepsze skomunikowanie terminala z drogami dojazdowymi oraz poprawienie wydolności parkingów.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.