PMK
Władze Dubaju planują stworzenie funduszu inwestycyjnego o wartości 1 mld dolarów, który zostałby przeznaczony na rozwój żeglugi w krajach Zatoki Perskiej.
Fundusz ma być finansowany przez prywatnych inwestorów, banki i pożyczki zabezpieczone gwarancjami rządu ZEA. Środki z tego funduszu mają być używane do zakupu nowych statków oraz realizacji różnych transakcji, w tym IPO i fuzji.
Jeśli fundusz rozpocząłby dzialałność w niedługim czasie, ułatwiłoby to sprzedaż United Arab Chemical Carriers (UACC) - właściciela pakietu United Arab Shipping Company (UASC). Będzie on sprzedawany podczas połączenia UASC z niemiecką linią kontenerową Hapag Lloyd. Pakiet tych akcji może kosztować nawet 200 mln dolarów.
Specjalny fundusz ma być odpowiedzią na braku środków na inwestycje w spółkach żeglugowych z tego regionu. Spowodowane to jest wieletnią recesją i niską akumulacją kapitału. Dodatkowo europejskie banki rzadko kiedy decydują się udzielić pożyczkę armatorom.
Do tej pory flota ZEA zajmuje 17 miejsce na świecie, a wartość jej majątku szacowana jest tylko na 9,9 mld dolarów. Dla porównania, pod banderą Grecji pływają statki o szacunkowej wartości ponad 95 mld dolarów.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju