PMK
Władze Dubaju planują stworzenie funduszu inwestycyjnego o wartości 1 mld dolarów, który zostałby przeznaczony na rozwój żeglugi w krajach Zatoki Perskiej.
Fundusz ma być finansowany przez prywatnych inwestorów, banki i pożyczki zabezpieczone gwarancjami rządu ZEA. Środki z tego funduszu mają być używane do zakupu nowych statków oraz realizacji różnych transakcji, w tym IPO i fuzji.
Jeśli fundusz rozpocząłby dzialałność w niedługim czasie, ułatwiłoby to sprzedaż United Arab Chemical Carriers (UACC) - właściciela pakietu United Arab Shipping Company (UASC). Będzie on sprzedawany podczas połączenia UASC z niemiecką linią kontenerową Hapag Lloyd. Pakiet tych akcji może kosztować nawet 200 mln dolarów.
Specjalny fundusz ma być odpowiedzią na braku środków na inwestycje w spółkach żeglugowych z tego regionu. Spowodowane to jest wieletnią recesją i niską akumulacją kapitału. Dodatkowo europejskie banki rzadko kiedy decydują się udzielić pożyczkę armatorom.
Do tej pory flota ZEA zajmuje 17 miejsce na świecie, a wartość jej majątku szacowana jest tylko na 9,9 mld dolarów. Dla porównania, pod banderą Grecji pływają statki o szacunkowej wartości ponad 95 mld dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania