pc
Kolejny innowacyjny projekt biura Nelton. Tym razem inżynierowie z Pruszcza Gdańskiego przygotowują dokumentację techniczną pasażerskiego katamaranu przeznaczonego na wody Jeziora Czterech Kantonów w Szwajcarii. Jednostka zostanie zaprojektowana ze składanych elementów, dzięki czemu będzie można zmontować ją w dowolnym miejscu na świecie.
Nowoczesny katamaran będzie miał 40 m długości oraz 10 m szerokości. Jego dwukondygnacyjna nadbudówka pomieści 300 osób. Jednostka zostanie wyposażona w hybrydowy napęd, dzięki któremu będzie zasilana energią elektryczną oraz, w razie potrzeby, paliwem diesla.
Konstrukcja tego katamaranu będzie znacznie różniła się od rozwiązań stosowanych powszechnie w budowie jachtów czy statków. W tym projekcie inżynierowie zastosowali bowiem składane elementy, które będą skręcane, a nie spawane. Dzięki temu statek będzie można montować i demontować w dowolnym miejscu na świecie. Elementy jednostki będą mieściły się w 45-stopowych kontenerach.
Składany katamaran to nie jedyny taki projekt tego biura projektowo-konstrukcyjnego. Nelton jest także współtwórcą pierwszego na świecie promu elektrycznego, zbudowanego przez Aluship Technology. Stworzył także pomysł promu Elec3city – pasażersko-samochodowej jednostki, która ma pływać z Gdańska na Hel.
Spółka Nelton przez 15 lat działała jako GSM Design Group, zapewniając m.in. pomoc projektowo-konstrukcyjną przy budowie jednostek pływających oraz offshore. Obecnie w dwóch biurach projektowych spółki w Pruszczu Gdańskim i w Szczecinie pracuje 50 inżynierów oraz menadżerów.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody