Coraz więcej państw afrykańskich dołącza do grupy atrakcyjnych rynków dla eksportu dóbr markowych i luksusowych pochodzących z Europy. DSV wspomaga producentów w dotarciu do nowych odległych rynków dzięki współpracy z GSAT.
Global Supply and Trading (GSAT) oraz jej spółka zależna Arctic Import, należące do Arctic Group, utworzyły w kooperacji z DSV nowy szlak logistyczny do Afryki Wschodniej. Arctic Group specjalizuje się w handlu na odległych rynkach, do tej pory w szczególności w krajach rejonu północnoatlantyckiego.
Poświęciliśmy dużo czasu i energii na znalezienie odpowiedniego partnera logistycznego do współpracy. DSV okazało się idealnym wyborem – posiada taką samą jak my wolę sukcesu, identyfikacji potencjału i generowania wzrostu. Przedsiębiorcze podejście DSV oraz chęć inwestycji w ten projekt ostatecznie utwierdziły nas w przekonaniu, że wybraliśmy optymalnego operatora dla tego projektu – mówi Peter Freiesleben, Dyrektor Zarządzający GSAT.
GSAT, w kooperacji z DSV, otworzyło centrum dystrybucyjne w Nairobi, skąd odbywają się codzienne dostawy do całej Kenii oraz państw przyległych. Jednocześnie utworzony został szlak logistyczny z Afryki Wschodniej dla lokalnych produktów, pochodzących z tego regionu.
DSV posiada swoje oddziały oraz magazyny w najróżniejszych zakątkach państw afrykańskich, co pozwala nam dodatkowo korzystać z dotychczasowego doświadczenia operatora w obsłudze tych rynków – dodaje Peter Freiesleben.
Towary są transportowane statkami bezpośrednio z magazynu GSAT w Aalborg w Danii lub za pośrednictwem europejskich centrów dystrybucyjnych DSV do Mombasy w Kenii, a następnie trafiają do ciężarówkami do centrum logistycznego w Nairobi. Tutaj są przepakowywane kompletowane, aby następnie trafić do finalnych odbiorców, wśród których znajduje się m.in. jedna z największych sieci handlowych w Afryce.
Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych, posiadającym biura oraz oddziały w ponad 75 krajach świata. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów DSV świadczy swoje usługi na całym świecie, zatrudniając obecnie blisko 23 tys. pracowników. Efektywne i kompleksowe rozwiązania pozwoliły DSV osiągnąć w 2014 r. przychód na poziomie 6,45 mld euro.
Strajki w brytyjskich portach. Liverpool następny w kolejce
Dwa kolejne statki z produktami rolnymi wypłynęły z ukraińskich portów
Kuba. Ugaszono pożar w porcie Matanzas
Nowe rozwiązanie dla małych i średnich portów od SeaData Gdynia
Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek
Cieśnina Tajwańska: czy Chiny zagrażają światowemu transportowi morskiemu?