Paweł Kuś
Chiński operator portowy Cosco Group Limited zamierza w niedługim czasie złożyć ofertę kupna cypryjskiego portu Limassol. To byłby kolejny krok Chin w drodze do ekspansji na Morze Śródziemne.
Jeszcze w zeszłym roku chiński koncern nabył 67 procent udziałów w największym greckim porcie – Pireusie. Kosztowało ich to 368 mln euro. Teraz Cosco zamierza dołączyć do 13 innych chętnych na zakup dwóch terminali: kontenerowego i drobnicowego w Limassolu.
Wśród zainteresowanych cypryjskim portem warto wymienić także DB World z Dubaju i filipińskie International Container Terminal Services Inc.
Port już od kilku lat notuje straty i cypryjskie władze w końcu zdecydowały się na prywatyzację obiektu. Rząd Cypru oczekuje, że nowy operator przywróci rentowność portu na poziomie 100 mln euro rocznie. Wynika to z faktu, że władze portu przez ostatni czas dużo zainwestowały w infrastrukturę i suprastrukturę, w tym nowoczesny sprzęt, lepsze suwnice i warunki do zawijania większych jednostek.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania