Marek Nowak
Australijski Urząd Bezpieczeństwa Morskiego (AMSA) już wkrótce wprowadzi zmiany w przepisach dotyczących weryfikacji wagi kontenerów. Od 1 lipca 2016 roku od spedytorów wymagane będzie dostarczanie danych dotyczących zweryfikowanej masy brutto (VGM) zgodne z najnowszymi zmianami w konwencji SOLAS.
AMSA oświadczyła, że zmieniła przepisy Marine Order 42 (dotyczące cargo, przechowywania i zabezpieczania) w celu implementacji nowych wymogów międzynarodowych. Zmiany te odzwierciedlają nowelizację Konwencji SOLAS Konwencji, zatwierdzoną przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
W ramach zmian, nadawca zobowiązany jest do przedstawienia danych dotyczących VGM terminalowi oraz zarządcy statku lub jego przedstawicielowi, z wyprzedzeniem, to znaczy przed załadowaniem kontenera. Pozwala to lepiej zaplanować załadunek.
Mick Kinley, AMSA Chief Executive Officer podkreślił, że dostrzega potrzebę uściślenia deklaracji wagi kontenerów, ponieważ jest to kwestia bardzo istotna dla bezpieczeństwa.
- Niewłaściwie zadeklarowane ciężary mogą spowodować zniszczenie kontenerów, wypadki, obrażenia ciała i uszkodzenie sprzętu - podkreślił.
AMSA konsultowała zmiany w przepisach z przedstawicielami przemysłu już od marca.
Ustawodawstwo australijskie wymaga od spedytorów zapewnienia dokładnych danych dotyczących masy brutto na morskich dokumentach przewozowych już od 1994 roku, w związku z czym standardy wielu działających na tym rynku firm przewozowych już wcześniej spełniały te wymagania.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania