Norweski fundusz majątkowy anulował wykluczenie Thoresen Thai Agencies oraz zakończył obserwacje Hyundai Glovis po tym jak obie firmy zaprzestały wysyłania starych statków do demontaży na plaże Azji Południowej.
Od 2018 r. Thoresen Thai Agencies wykluczono z funduszu po przeprowadzaniu przez firmę nielegalnych praktyk związanych z wysyłaniem statków na złom w Bangladeszu. Warunki pracy w tym obszarze uznawane są za krytyczne i przez to wspieranie takiego sposobu rozbiórki statków staje się nieetyczne. Firma po wykluczeniu zaprzestała wspomnianych praktyk i z tego względu Norweski Fundusz finansowy anulował zawieszenie.
Druga firma o której mowa czyli Hyundai Glovis była pod obserwacją od roku 2022, ze względu na wysyłanie statków do Pakistanu i Bangladeszu. W odpowiedzi na zaistniałą sytuację firma wdrożyła nową politykę odpowiedzialnego utylizowania statków, z tego względu dalsze obserwacje firmy również zostały wstrzymane.
UE walczyła ze szkodliwymi praktykami dotyczącymi utylizacji statków za pomocą europejskiego rozporządzenia w sprawie recyklingu statków, które wymaga od dużych obiektów morskich pływających pod banderami UE korzystania z zatwierdzonego zakładu recyklingu statków z listy europejskiej, która została określona w celu spełnienia surowych wymogów w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Fot. Depositphotos
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Walka o życie oceanów. Marta Przepióra, inżynier hydrografii morskiej o UN Ocean Decade
Akcja "Czysta Odra" z udziałem portów w Szczecinie i Świnoujściu
Norwegowie potwierdzili: morsy umierają na ptasią grypę
Dochód z licytacji ekskluzywnego rejsu wędkarskiego wesprze ukraińskich uchodźców w Gdańsku
Eksperci z PAN: jest bezdyskusyjne, że to człowiek poprzez emisję gazów cieplarnianych spowodował ocieplenie