Grupa Azoty i Orlen podpisały nowe Memorandum of Understanding, które ma na celu kontynuację współpracy rozpoczętej poprzednimi umowami, które właśnie wygasły - poinformowała Grupa Azoty w piątkowym komunikacie prasowym.
„31 lipca 2025 roku wygasła Umowa o Współpracę i Stabilizację pomiędzy Grupą Azoty i Kluczowymi Interesariuszami w ramach realizacji projektu Polimery Police zawarta dnia 19 grudnia 2024 roku (wraz z zawartymi aneksami) a także porozumienie z dnia 16 stycznia 2025 roku (wraz zawartymi aneksami) pomiędzy Grupą Azoty, spółkami zależnymi Grupa Azoty Police i Grupa Azoty Polyolefins oraz Orlen dotyczące kontynuacji współpracy celem ustalenia warunków i zasad realizacji potencjalnej transakcji dotyczącej nabycia wszystkich lub części akcji spółki GA Polyolefins, lub innej formy przeprowadzenia inwestycji” - przekazała spółka.
Jak dodano, jednocześnie w piątek, 1 sierpnia br., zawarto Memorandum of Understanding pomiędzy Grupą Azoty, Grupą Azoty Police, Grupą Azoty Polyolefins oraz Orlenem z mocą obowiązującą od 31 lipca 2025 roku.
Porozumienie określa ramy dla potencjalnej transakcji, w której Orlen mógłby nabyć wszystkie lub część akcji GA Polyolefins, spółki zależnej Grupy Azoty. Głównym celem tej inicjatywy jest ustabilizowanie sytuacji finansowej Grupy Azoty Polyolefins oraz optymalizacja struktury aktywów Grupy Azoty poprzez sprzedaż wybranych aktywów logistycznych.
„Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami określiliśmy ramy współpracy w zakresie potencjalnej transakcji wykorzystania wybranych aktywów logistycznych należących do GA Polyolefins oraz Zarządu Morskiego Portu Police. Zawarcie memorandum stanowi kolejny istotny etap w procesie poszukiwania rozwiązań mających na celu stabilizację sytuacji finansowej Grupy Azoty Polyolefins oraz optymalizację struktury aktywów grupy kapitałowej” - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Grupy Azoty Andrzej Skolmowski.
Chociaż memorandum nie obliguje żadnej ze stron do zawarcia transakcji, przewiduje ono transparentny proces sprzedaży, w którym Orlen będzie jednym z potencjalnych nabywców, z terminem współpracy ustalonym do końca 2025 roku. Każda potencjalna transakcja przewidziana w Memorandum będzie wymagała uzyskania wymaganych zgód ze strony instytucji finansujących GA Polyolefins, organów administracyjnych, zwolnienia zabezpieczeń ustanowionych na odpowiednich aktywach oraz uzyskania odpowiednich zgód korporacyjnych.
Grupa Azoty to drugi w UE producent nawozów azotowych i wieloskładnikowych. Jest jedynym producentem melaminy w Polsce. Wytwarza również takie produkty, jak: poliamid, alkohole OXO, plastyfikatory czy biel tytanowa. Grupa Azoty to spółka akcyjna, w której Skarb Państwa posiada 33 proc. akcji.
Grupa Orlen to multienergetyczny koncern, który posiada rafinerie w Polsce, Czechach i na Litwie oraz sieć stacji paliw, w tym także w Niemczech, na Słowacji, Węgrzech i w Austrii. Rozwija również segment wydobywczy ropy naftowej i gazu ziemnego, segment petrochemiczny, a także energetyczny, w tym z odnawialnych źródeł energii. Planuje też rozwój energetyki jądrowej opartej o małe, modułowe reaktory SMR. Skarb państwa ma w Orlenie 49,9 proc. akcji. (PAP)
pif/ aop/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych