Ceny ropy na amerykańskiej giełdzie paliw spadają po wzroście na zakończenie poniedziałkowej sesji o 1,8 proc., najmocniejszym od 2 tygodni. Inwestorzy analizują sytuację na rynkach paliw, gdzie rosną dostawy ropy z OPEC+ w czasie postępującego ożywienia gospodarczego w wielu krajach - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na IX, na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,73 USD, niżej o 0,68 proc.
Ropa Brent w dostawach na IX na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 43,82 USD za baryłkę, niżej o 0,75 proc.
W sierpniu na rynku będzie więcej ropy z krajów OPEC+. Kartel i jego sojusznicy mają dostarczać w tym miesiącu o 1,3-1,5 mln baryłek ropy dziennie więcej.
Już w lipcu większą produkcję ropy odnotowano w krajach OPEC i Rosji.
Producenci z kartelu zwiększyli w lipcu swoją produkcję ropy o 900 tys. baryłek dziennie - do 23,43 mln b/d - wynika z wyliczeń agencji Bloomberg i szacunków firm konsultingowych, m.in. Rystad Energy AS i Petro-Logistic SA.
Rosja, członek sojuszu OPEC+, w lipcu zwiększyła dostawy swojego surowca do 9,37 mln baryłek ropy dziennie z 9,32 mln b/d w czerwcu - wynika ze wstępnych danych Ministerstwa Energii Rosji.
Tymczasem z publikowanych danych makro wynika, że w wielu największych gospodarkach na świecie postępuje ożywienie gospodarcze po okresie przestojów wywołanych pandemią koronawirusa. Oznacza to, że popyt na energię na świecie będzie rósł coraz mocniej, więc - jak wskazują analitycy - wzrost dostaw ropy z OPEC+ nie powinien zaszkodzić notowaniom surowca na rynkach paliw.(PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych